سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

وضعیت امنیتی در افغانستان نگران کننده است

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می رود.

وضعیت امنیتی در افغانستان نگران کننده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اسحق آل حبیب»، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می رود.

وی در نشست شورای امنیت که با موضوع «وضعیت افغانستان» برگزار شده بود، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل در این خصوص افزود: شواهد حاکی است که وضعیت امنیتی در افغانستان همچنان نگران کننده و به به بالاترین سطح ناامنی از سال 2001 به این سو رسیده است.

آل حبیب در این نشست اظهار داشت: امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می رود و جامعه بین المللی وظیفه دارد که به حمایت خود از دولت افغانستان در برابر این چالش ها و نیز چالش های اقتصادی و توسعه ای این کشور ادامه دهد.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند و با این نگاه در همه فرایندهای بین المللی و منطقه ای صلح افغانستان شرکت کرده است.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به ادامه همکاری های منطقه ای میان ایران و افغانستان، از ارسال نخستین محموله گندم به افغانستان از مسیر بندر چابهار (جنوب شرق ایران) با همکاری هند استقبال کرد.

رادیو دری نوشت: آل حبیب برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو جانبه میان ایران و افغانستان در سطح معاونان وزرای دو کشور را بیان کننده عزم تهران برای توسعه روابط اقتصادی با کابل بر شمرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار