آلمان حضور نظامی خود را در افغانستان افزایش می‌دهد

وزیر دفاع آلمان از اعزام نیروی نظامی بیشتر این کشور به خاک افغانستان برای آموزش نیرو‌های امنیتی افغان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ورزولا فن در لاین» وزیر دفاع آلمان، اعلام کرد این کشور در پی افزایش و تقویت حضور نظامی خود در افغانستان است. اظهار نظر وزیر دفاع آلمان نخستین نشانه علنی پذیرش درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان از سوی برلین است.

در حال حاضر حدود هزار سرباز آلمانی به عنوان بخشی از نیروهای نظامی اعزام شده از سوی ناتو به افغانستان در رشته کوه های هندوکش مستقر هستند. گفته می شود این افراد برای آموزش نیروهای امنیتی افغان، به  افغانستان اعزام شده اند. در حال حاضر، بعد از آمریکا، آلمان بیشترین حضور نظامی را در خاک افغانستان دارد.

«ورزولا فن در لاین» در سفر خود به مناطق شمالی افغانستان و شهر مزار شریف اظهار کرد: «ما در حال حاضر سربازان و مربیان نظامی کافی در افغانستان داریم؛ اما در صورت نیاز بیشتر به نیروهای امنیتی و عناصر حفاظتی، امکان اعزام نیروهای نظامی بیشتری نیز وجود دارد.» وی در ادامه افزود: «با این حال هرگونه اعزام مازاد سربازان به افغانستان باید از سوی پارلمان آلمان به تصویب برسد.»

دونالد ترامپ در ماه اوت به بهانه مبارزه با گروه تروریستی طالبان و وادار کردن این گروه به پذیرش مذاکرات صلح، با افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در خاک افغانستان موافقت کرد.

آلمان در سال 2016 در حالی که آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو در حال کاهش نیروهای نظامی خود در خاک افغانستان بودند، تعداد سربازان خود در این کشور را از 850 به 980 نفر افزایش داد.

 

انتهای پیام/

افزایش حضور نظامی آلمان در افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار