افزایش ۱۴ برابری صادرات از منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در ۸ ماهه امسال رقم بازصادرات در منطقه به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید و ۱۴ برابر شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو حجم صادرات منطقه آزاد ماکو در سال گذشته را در بخش کالاهای تولیدی، ۴۲ میلیون دلار و ری اکسپورت را در همین مدت را ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: در ۸ ماهه امسال رقم باز صادرات در منطقه آزاد ماکو به هفت میلیون و۲۰۰ هزار دلار رسید و ۱۴ برابر شد؛ اما میزان صادرات از تولید منطقه کاهش یافت؛ زیرا ۲واحد تولیدی کلان تعطیل شد و یکی از آنها که پارسال ۴۰ میلیون دلار درآمد داشت، تاکنون فعالیتی نداشته‌ است.

 فروزان با اعلام اینکه در حال حاضر پرواز از تهران به ماکو و بر عکس پنج روز هفته انجام می شود گفت: با اتمام ساخت سالن ترمینال، سال آینده فرودگاه ماکو به طور رسمی افتتاح می شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو درباره پروژه پتروشیمی ماکو گفت: در این منطقه برای انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ با مشکل روبرو بودیم اما با برنامه ریزی پروژه پتروشیمی در منطقه، اولین سرمایه‌گذاری بزرگ با ۳۵ درصد مشارکت شرکت های خارجی و بقیه از طریق بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

صادرات بیش از 7 میلیون دلاری از منطقه آزاد ماکو در 8 ماهه سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.