دهه‌ی فجر امسال نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو افتتاح می‌شود

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو گفت:فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

دهه‌ی فجر امسال نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیرجاده تاریخی ابریشم و شاهراه اصلی ایران به اروپا با زیر ساخت‌های مناسب سرمایه گذاری و همچنین بهره مندی از تسهیلات ویژه معافیت ۲۰ ساله مالیاتی، سرعت در روند اخذ مجوز‌های مربوطه و امنیت سرمایه گذاری از چند سال پیش مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.

نیروگاه سیکل ترکیبی هزار و ۶۰۰ مگاواتی از مهمترین طرح‌های سرمایه گذاری در این منطقه است و پیش بینی می‌شود فاز نخست آن با ۲۸۰ مگاوات دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو می‌گوید، با بهره برداری از هر ۳ فاز این طرح تا ۵ سال آینده تمامی برق مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ماکو تامین می‌شود که ۷۰ درصد سرمایه گذاری این طرح توسط چینی‌ها تامین و ۳۰ درصد سرمایه گذاری داخلی است.

نوبخت واحد تولید فرو آلیاژ با سرمایه گذاری صد درصدی هندی‌ها را از دیگر طرح‌های مهم عنوان می‌کند و می‌گوید: این واحد تولیدی ۳۰ هزار تن فرو آلیاژ مورد نیاز کارخانه‌های تولید فولاد کشور را که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد را تامین می‌کند و همچنین زمینه اشتغال بیش ۱۲۰ نفر را فراهم کرده است.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه سرمایه گذاران ترک با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در زمینه تولید لوازم خانگی، درب ضد سرقت و کالای خواب فعال اند از حضور سرمایه گذاران ایتالیایی، کانادایی و هلندی خبر می‌دهد و می‌گوید: قرارداد‌ها بسته شده است و به زودی کار احداث واحد‌های جدید شروع خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر درصد بیکاری در این منطقه با ۶ درصد، پایین‌ترین نرخ بیکاری استان است تصریح می‌کند، تا ۳ سال آینده حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به بیش از ۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با ۵ هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

فرودگاه منطقه آزاد تجاری ماکو نیز برای تسهیل ارتباطات تجار و بازرگانان برقرار است.

انتهای پیام/ن.م

بهره برداری از  نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو در دهه فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.