برگزاری بیش از ۴۰ ویژه‌برنامه هفته سوادآموزی در فارس

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس از برگزاری بیش از ۴۰ ویژه‌ برنامه هفته سوادآموزی در استان خبر داد.

برگزاری بیش از ۴۰ ویژه‌برنامه هفته سوادآموزی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عیسی ملک‌پور معاون نهضت سوادآموزی فارس گفت: هفته نهضت سوادآموزی هم‌زمان با سراسر کشور از دوم تا هشتم دی‌ماه در استان فارس با برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی شامل برپایی نمایشگاهی از عملکرد تولیدی، نصب پوستر، بنر، تجلیل از مدیران مدارس، آموزش‌دهندگان، کارکنان نمونه استانی و توزیع کتاب‌های مسابقه کتاب‌خوانی برپا می‌شود.

وی افزود: بررسی دستاورد‌های طرح خواندن و نوشتن، بازدید از کتابخانه عمومی، گزارش دستاورد‌های طرح سواد‌آموزی اولیا، دیدار با استاندار، نماینده، ولی فقیه، علما، مراجع شیراز و مرودشت و نیز زیارت بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

ملک‌پور بیان کرد: هماهنگی با ائمه جماعات برای قرائت پیام حضرت امام (ره)، ارائه گزارش اجمالی از فعالیت سوادآموزی به امام‌جمعه در خطبه‌های نماز جمعه و نیز تهیه بخشنامه هفته سواد‌آموزی و ارسال به اداره‌های شهرستان‌ها و مناطق به انضمام برنامه‌های اجراشده در طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ ازجمله ویژه‌برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش، نمایندگان مجلس، محفل انس با قرآن، نشست کتاب‌خوانی، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نیز گل‌باران قبور شهدا در دستور برنامه‌های اجرایی هفته نهضت سواد‌آموزی در این استان است.

ملک‌پور اظهار کرد: شرکت ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در دوره انتقال، ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در دوره سواد‌آموزی و نیز ۲ هزار اتباع بیگانه که از این تعداد هزار و ۶۶۰ نفر با اعتبار سازمان نهضت سوادآموزی کشور و ۴۰۰ نفر با اعتبار کمیسیاری سازمان ملل زیر پوشش نهضت سواد‌آموزی استان فارس رفته‌اند.

معاون نهضت سواد‌آموزی فارس تصریح کرد: در سرشماری پارسال جمعیت ۶ ساله و بالاتر استان فارس از ۴ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۳۵ نفر بیش از ۳ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۹۱۰ نفر باسواد و ۴۸۷ هزار و ۳۵۶ نفر بی‌سواد هستند که با احتساب این تعداد از هر ۱۰۰ نفر ۸۸.۸ نفر باسواد و ۱۱.۱ نفر بی‌سواد تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/ر

تشریح برنامه های هفته سواد آموزی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار