استانداریزد درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ زبانی تاثیرگذارتر از زبان هنر نیست

استانداریزد گفت:جشنواره فيلم كوتاه اميد سرآغاز حضور هنرمندان برای معرفی، پيشگيری و مقابله با بحران های مختلف در ايران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد گفت: جشنواره فيلم كوتاه اميد  سرآغازی بر حضور هنرمندان برای معرفی، پيشگيری و مقابله با بحران‌های مختلف در ايران است و از نظر من هيچ زبانی تاثيرگذار تر از هنر نيست. 

زمانی قمی افزود: روبرو شدن با بحران‌هادر كشور امری طبیعی است و بايد آمادگی لازم را داشته باشيم .

وی اظهار داشت: بخشهای وسیعی از ایران در معرض بلایای طبیعی از جمله زلزله است و دردهه گذشته نیزشاهد زلزله هایی بودیم هرحادثه ای که به وقوع می پیوندد یک دنیایی از تجربه وعبرت برای ما فراهم می کند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در زلزله غرب به حلقه های مفقوده ای در حوزه ی بحران برخوردیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از بخشها و تشکلهای غیر دولتی با سازماندهی وارد می شود و در حوزه های مختلف موثر هستند، در حالیکه در حوزه بحران ما به سمت وسویی نرفتیم که مردم را درگیر کنیم.

محمود زمانی قمی با تاکید بر درگیر کردن اقشار مختلف مردم در موضوع بحران اظهار داشت: زبان هنر زبانی است که در جان و دل انسانها می نشیند و پیام را زودتر از زبانهای دیگر به مخاطبان می رساند.

استاندار یزد در ادامه گفت: بنده به عنوان استاندار این دیار تبریک میگویم به یزدیهای عزیز که با پیشنهاد خوبی که به وزارت کشور دادند، هنرمندان را درگیر کردند و خوشحالم که استان یزد پیشرو در این کار شد.

محمود زمانی قمی افزود: وقتی هنرمندان ما به عرصه بحران ورود پیدا می کنند خیلی از مشکلات ضعیف شناسایی می شود و حضور هنرمندان می تواند بحرانها را به فرصت تبدیل کند این جشنواره اقدام بسیار خوب و مثبت و در واقع جر قه ای برای حضور هنرمندان در موضوع بحران است.

وی گفت: باید شبکه های مردمی گسترده ای تشکیل شود که در مواقع بحرانی کمترین آسیب‌ها را ببینیم و بتوانیم یکدیگر را یاری دهیم.

استاندار یزد افزود: باید آرام آرام جشنواره ملی فیلم کوتاه امید را، بین المللی کرد و حس انسان دوستی و کمک به انسانها را ترویج داد.

در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید، دست اندرکاران جشنواره به دیدار محمود زمانی قمی استاندار یزد رفتند.

جشنواره فيلم كوتاه اميد كه با پيشنهاد استان يزد قرار است سوم تا پنجم دی ماه در يزد برگزار شود.

انتهای پیام/ ی

آمادگی لازم  برای مقابله با بحران  با آموزش 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار