200میلیارد ریال خسارت سرمازدگی در بافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت : سرمازدگی به هزار هکتار باغ گردو در این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمدکریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت : در برخی نقاط که هنوز درختان گردو به خواب نرفته بودند بر اثر سرمای بیش از حد چند روز اخیر شیره گیاهی گردوها در سرشاخه های آنها یخ زد و که دچار سرمازدگی شدند.


وی با اشاره به سرمازدگی مزارع کلزا و گلخانه های شهرستان بافت گفت: 3۰ درصد از مزارع کلزای شهرستان دچار سرمازدگی شده اند و همچنین گلخانه هایی که شبکه گاز کشی نداشتند و از سوخت گازوییل برای گرمای گلخانه استفاده می کردند با یخ زدن گازوییل دچار خسارت شدند .


کریمی با اعلام بروز حدود ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت ، تاکنون به باغ های گردو ، مزارع کلزا و گلخانه ها در شهرستان بافت گفت : کشاورزانی که محصولاتشان بیمه بود از غرامت بیمه برخوردار می شوند .


وی همچنین راهکار مقابله با سرمازدگی گردو را کاشت نهال های مقاوم برابر سرما و استفاده از بادگیر دانست و افزود: برای مقابله با سرمازدگی ، گلخانه ها باید دو جداره شوند تا گازوییل یخ نزند .


مدیر جهاد کشاورزی بافت از کلزا کاران شهرستان هم خواست برای پیشگیری از خسارت سرمازدگی ، نشاء و کشت کلزا را به موقع انجام دهند.

انتهای پیام/ی

خسارت سرمازدگی در شهرستان بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.