پسته رفسنجان درمقابل خنکای بهار زانو زد

سرمای بهاره به ارقام کله قوچی و احمد آقایی مناطقی از شهرستان رفسنجان خسارت زده است.

پسته رفسنجان درمقابل خنکای بهار زانو زد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان  گفت:با ورود جبهه هوای سرد در نیمه فروردین ماه به شهرستان رفسنجان ارقام کله قوچی و احمد آقایی مزارع پسته دچار سرمازدگی شدند .
 
وی افزود: با افزایش دما در پایان فروردین ماه گرمازدگی این محصول سبب کاهش گرده افشانی می گردد که باید در این شرایط تمهیدات لازم اندیشیده شود.
 
وی گفت: با توجه به کاهش دمای روزهای 15 تا 17 فروردین‌ماه سال جاری سرمازدگی در منطقه صادق‌آباد، شهرآباد و جنت‌مرتضوی دهستان رضوان و قسمت‌هایی از جوادیه فلاح ، حدود 20 تا 30 درصد خسارت وارد کرد.

رضایی تصریح کرد: در منطقه کبوترخان بخش مرکزی رفسنجان به 20 درصد از ارقام کله‌قوچی خسارت وارد شد و در بخش کشکوئیه وضعیت حادی گزارش نشده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان تاکید کرد: در منطقه سرچشمه درختان بادام و آلو تحت‌تأثیر سرما قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طوفان شب قبل از سرما به ارقام کله‌قوچی و احمدآقایی 20 درصد خسارت وارد کرد، افزود: همچنین در روزهای پایانی فروردین ماه امکان گرمازدگی هم وجود دارد و دمای بالای 28 درجه روی گرده‌افشانی اثر سوء دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: باغداران برای مقابله با گرمازدگی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت ارقام اکبری مزارع پسته را آبیاری نمایند تا زودتر وارد مرحله گل دهی شوند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.