کرمان؛

بورس پسته موجب رونق اقتصادی در این حوزه خواهد شد

نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: پسته به دلیل اینکه ارزآورترین کالا بعد از محصولات نفتی است جایگاه والایی در صادرات دارد.

بورس پسته موجب رونق اقتصادی در این حوزه خواهد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز به کار تالار بورس پسته در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان گفت: نبود بورس پسته موجب صادرات برخی پسته های نامناسب و از دست دادن برخی بازارها می‌شد که با راه اندازی بورس پسته این مشکلات برطرف می شود.

وی ادامه داد: بورس پسته با تدابیر خوب هیئت مدیره شرکت تعاونی پسته در رفسنجان راه اندازی شد. 

وی با اشاره به اینکه تحریم های گذشته موجب شد صدمه ای به بازارهای پسته وارد شود اظهار کرد: با بورس پسته این مشکلات رفع خواهد شد و روز به روز رونق اقتصادی در حوزه پسته را شاهد خواهیم بود.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: نیمی از ارز ورودی به کشور از محل فروش پسته است و راه اندازی تالار بورس در رفسنجان، با یک نگاه ویژه می تواند رسالت اصلی خود را در کشور
انجام دهد.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی پسته رفسنجان که از سال 42 راه اندازی شده اکنون 75 هزار عضو دارد که همه این افراد به صورت اعتقادی با این شرکت همکاری می کنند زیرا بزرگانی چون آیت الله هاشمیان در رأس این شرکت بوده اند. 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث بورس تعهدات خوبی را در برنامه ششم پذیرفته ایم و با توجه به اینکه قبلاً قیمت پسته از رفسنجان آغاز می شده، بورس تعهدات این حوزه را قبول کرده و راه اندازی بورس کار نظارت بر بازار را بیشتر می کند.

نماینده عالی شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته شهرستان رفسنجان نیز گفت: بورس پسته از یک سال قبل با پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و راه اندازی این بورس کار جدیدی است.

علی هاشمیان ادامه داد: مشکل اصلی پسته نقدینگی آن است و بحث اصلی در صادرات پسته یافتن بازار خارجی است.

وی تصریح کرد: 80 درصد محصول پسته باید صادر شود و به فروش برسد و در این رابطه انسجام داخلی و خارجی بسیار مهم است.

نماینده عالی شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته شهرستان رفسنجان گفت: راه اندازی بورس پسته، کاری نو و برای اولین بار انجام شده است.

هاشمیان با بیان اینکه راه اندازی بورس پسته ایران در جای جای دنیا مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: ماهیت بورس این است که قیمت واقعی پسته و بازار عرضه و تقاضا را مشخص کند تا افرادی و خریدارانی از کشورهای چین، افغانستان، عراق و غیره پسته را با قیمت ارزان از کشاورزان نخرند.

وی با اشاره به اینکه مشکل نقدینگی پسته با همت استاندار کرمان تا حدودی رفع شده است گفت: در دیداری که با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم ایشان فرمودند که استاندار کرمان بسیار زحمت می کشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار