کرمان؛

برداشت محصول کلزا در استان کرمان آغاز شد

در راستای تولید دانه های روغنی و عدم وابستگی تولید روغن به سایر کشورها کشت محصول کلزا در منطقه شهداد شهرستان کرمان توسعه داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، فریدون آهنگری مدیر زراعت این سازمان در بازدید از آغاز برداشت از مزارع کلزا منطقه شهداد گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تولید دانه های روغنی و عدم وابستگی تولید دانه های روغنی به سایر کشورها سطح زیر کشت این محصول در استان به 1730 هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول کلزا از نیمه فروردین ماه در شهداد آغاز گردید، افزود: برداشت این محصول تا پایان خردادماه در استان ادامه دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح سطح زیرکشت این محصول در منطقه شهداد شهرستان کرمان به 175 هکتار رسیده که در سال اول کشت این مقدار 40 هکتار بوده است.

آهنگری افزود: با توجه به خسارت سرمازدگی وسیل به بیش از 455 هکتار از مزارع کلزای استان، فعلا در سطح 1275 هکتار قابل برداشت است.

کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دارای میانگین 45-40 درصد روغن خوراکی در دانه و 26-17 درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی 50 درصد پروتئین است که برای مصارف خوراک دام کاربرد دارد و روغن کلزا به دلیل پایین بودن اسیدهای چرب اشباع و دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع و فاقد کلسترول بودن از جمله باکیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار