فرماندار چابهار:

بندر چابهار نقش به‌سزایی در اقتصاد و توسعه کشور دارد

فرماندار ویژه چابهار گفت: بندر چابهار دارای موقعیت منحصر به فرد و استراتژیکی بوده و به همین دلیل برای اقتصاد و توسعه کشور از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

بندر چابهار نقش به‌سزایی در اقتصاد و توسعه کشور داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،ایوب درویشی فرماندار چابهار اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب از سواحل مکران به عنوان گنجی نهان یاد کرده‌اند و طرح توسعه سواحل مکران را مطرح کرده‌اند ما نیز از چابهار به عنوان قلب طرح توسعه سواحل مکران یاد می‌کنیم.

درویشی ادامه داد: مزیت عمده چابهار توسعه خدمات بندری آن است که خوشبختانه توجه ویژه‌ای به آن شده و به همین لحاظ موقعیت استراتژیکی که دارد می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح از این پتانسیل و ظرفیت‌ها برای توسعه جنوب شرق کشور استفاده کرد.

وی افزود: بنیاد برکت نیز با مشارکت در پروژه‌های اقتصادی در مناطق محروم شهرستان چابهار، توانمندسازی اقتصادی و معیشت مردم محروم این منطقه سرمایه‌گذاری را به شکل پایدار و مردم‌محور تحقق بخشد.

درویشی بیان کرد: در کل شهرستان کار‌های زیادی در حوزه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در حال انجام است، اما تعاملاتی که امکان توسعه اشتغال و استفاده همه ظرفیت‌ها از جمله جوامع محلی را داشته باشد، به طور کامل انجام نگرفته است.

فرماندار ویژه چابهار با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور است، گفت: بنیاد برکت نیز می‌تواند از این پتانسیل‌های بالقوه استفاده و چابهار را به عنوان یک قطب طراحی کند. از چابهار باید آهنگ پروژه توسعه جنوب شرق نواخته شود و تلاش کرد محرومیت‌های موجود رفع شده تا مانع و آسیبی برای توسعه ملی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود، مشارکت جمعی را خواهیم داشت و آنچه که اخیراً در چابهار مورد توجه قرار گرفت، طرح پرورش ماهی در قفس با مشارکت بخش خصوصی و حمایت و کمک شیلات استان است. این آمادگی را داریم تا با همکاری همه جانبه با بهره‌گیری از سرمایه‌های محلی برای توسعه و عمران شهرستان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که پیش‌تر با بنیاد برکت به امضاء رسیده از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

اعتبارات قابل توجهی از سوی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی  دراستان تخصیص یافته

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت نیز اظهار داشت: اعتبارات قابل توجهی از سوی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان تخصیص یافته و اقدامات متعددی از جمله انجام امور زیربنایی، مدرسه‌سازی، ساخت مسجد، مراکز فرهنگی و مراکز بهداشت و درمان نیز انجام شده است.

عسکری آزاد با بیان این که بسیاری از مردم از کیفی بودن پرورش شترمرغ در استان اطلاع ندارند گفت: باید فرآیند صحیح و بهره‌برداری خوب را به جامعه بشناسانیم و مهمترین اصل در این راستا شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هاست.

وی قرار گرفتن در فضای کسب و کار را یک موفقیت برشمرد و افزود: باید تولیدکنندگان به ویژه روستاییان را با این فضا آشنا کرد چرا که تعاملات با مردم حس جدیدی ایجاد می‌کند که توانمندی و تسلط بر کار را بیشتر می‌کند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ابراز امیدواری کرد کارخانه بهره‌برداری خرما در استان بتواند استاندارد‌های عرصه خرما برای کل کشور را تعیین و آنچه که به مردم عرضه می‌کند به گسترش کار بیانجامد.

عسکری آزاد به طرح‌هایی که در حوزه اشتغال خانگی می‌تواند کسب و کار ایجاد کند پرداخت و افزود: در این راستا نیز طرح آسمان را اجرا می‌کنیم تا با سرمایه کم، اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار