حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یارانه احزاب مخصوص احزاب تمجید کننده از دولت نیست

دبیرکل حزب موتلفه گفت: در آئین‌نامه‌های یارانه احزاب این موضوع رعایت می‌شود که یارانه مخصوص احزاب تمجیدکننده از دولت نیست.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ردیف یارانه 5 میلیارد و 700 میلیونی احزاب در بودجه پیشنهادی 97، اظهار کرد: اینکه دولت با رعایت همه جوانب به احزاب قانونی با مجوز فعالیت مبالغی کمک کند، مثبت است.

وی ادامه داد: اگر مجلس شورای اسلامی این مبلغ را برای یارانه احزاب تصویب کند، اجرای قانون برای دولت الزام آور است.

حبیبی اضافه کرد: هنگام نوشتن آئین نامه‌های این قانون این موضوع رعایت می‌شود که این یارانه فقط مخصوص احزاب تمجید کننده از دولت نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: هر تشکیلاتی که مجوز حزبی دریافت کند و واجد شرایط لازم باشد به صورت قانونی حق دارد از این کمک برخوردار شود، بنابراین اختصاص یارانه به احزاب کاری دولتی نیست بلکه اقدامی مربوط به نظام است.

وی درباره تاثیر این کمک در رشد و توسعه احزاب، گفت: این موضوع در حد کمکی مختصر به احزاب است، اگر تشکیلاتی بخواهد فقط با تکیه بر این کمک سر پا بایستد و کار حزبی انجام دهد، این نوع کمک‌ها هزینه‌ها را تامین نمی‌کند اما در حد خودش مثبت است.

گفتنی است که در لایحه برنامه و بودجه سال 1397 ذیل بودجه وزارت کشور ردیفی با عنوان "راهبری و توانمند سازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی" به مبلغ 57 میلیارد ریال برابر با 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای احزاب و جمعیت‌ها پیشنهاد شده است.

شایان ذکر است که در لایحه بودجه سال 1396 برای احزاب بودجه‌ای در نظر گرفته نشده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار