خانجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ردیف یارانه احزاب در بودجه 97 ناچیز و شبیه به شوخی است

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: ردیف یارانه در نظر گرفته شده برای احزاب در بودجه 97، بسیار ناچیز و شبیه به شوخی است.

جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزارارن سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ردیف یارانه 5 میلیارد و 700 میلیونی احزاب در بودجه پیشنهادی 97، اظهار کرد: در کشورمان احزاب قدرتمندی نداریم و مکانیزم دریافت کمک هم شفاف نیست بنابراین احزابی که بخواهند سالم فعالیت کنند با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: در دولت اصلاحات به این جمع بندی رسیدیم که به احزاب یارانه بدهیم تا بتوانند بدون اتکا به کانون‌های ثروت، فعالیت کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه نهادهای حکومتی وظیفه تقویت بنیان‌های سیاسی جامعه را دارند و کمک به احزاب سیاسی نیز بدین منظور است، گفت: ردیف در نظر گرفته شده برای احزاب در بودجه 97، چندان قابل توجه نیست اما می‌تواند گام مناسبی برای آغاز باشد.

خانجانی با تاکید بر اینکه باید مکانیزم شفافی برای پرداخت یارانه‌ها در نظر گرفته شود، گفت: در کنار این کمک‌ها، باید به سمت و سویی حرکت کنیم که احزاب استقلال مالی داشته باشند و راهکاری برای تکیه مالی به خودشان اندیشیده شود.

وی درباره عملکرد دولت در تقویت جایگاه احزاب گفت: نسبت به دولت‌های نهم و دهم فضا برای فعالیت احزاب بهتر و معقول‌تر شده است اما باید وزارت کشور و سایر نهادها زمینه فعالیت احزاب را گسترش بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره امکان تحقق این ردیف بودجه، اظهار کرد: این مبلغ بسیار ناچیز است و نباید نگران تحقق نیافتن آن باشیم مثلا در تهران حداقل هزینه یک دفتر برای حزب، بالای چند ده میلیون است بنابراین با تعداد احزاب کشور و شرایط تورم، رقم 5 میلیارد و 700 میلیون به شوخی شبیه است.

انتهای پیام/

ردیف یارانه احزاب در بودجه 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار