بهای نفت کاهش یافت/ ثبات در بازار طلا ۱۳۹۶/۰۹/۲۰

افزایش سکو‌های حفاری نفتی آمریکا باعث کاهش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا -- که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را تا حدودی بی نتیجه کرده است -- بهای نفت امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 31 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، به 57 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 34 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 63 دلار و 6 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد: در هفته منتهی به 8 دسامبر، تعداد سکوهای حفاری آمریکا با 2 مورد افزایش به 751 سکو رسیده است. این بالاترین سطح از ماه سپتامبر سال جاری میلادی محسوب می شود. این افزایش سکوهای حفاری آمریکا باعث بیشتر شدن سطح تولید نفت خام این کشور شد که از اواسط سال 2016 تاکنون با بیش از 15 درصد افزایش همراه بوده است.

افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را هم برای کاهش سطح تولید، بی نتیجه کرده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه در نشستی که چندی پیش برگزار شد موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

امروز (دوشنبه) ثبات در ارزش دلار آمریکا باعث ثبات در بهای طلا شد. قیمت طلا در هفته گذشته به پایین ترین سطح در چهار ماه اخیر رسیده بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1247.80 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار