فاطمی خبر داد:

سوختگی؛ شانزدهمین علت معلولیت مادام‌العمر/هر بیمار سوخته، هفت بار جراحی می‌شود

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: هر بیمار سوخته به طور متوسط هفت بار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد.

سوختگی؛ شانزدهمین علت معلولیت مادام‌العمر/هر بیمار سوخته، هفت بار مورد عمل جراحی قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد جواد فاطمی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و رئیس مرکز تحقیقات سوختگی در نشست خبری که امروز به مناسبت سوانح سوختگی در بیمارستان حضرت فاطمه برگزار شد، اظهار کرد: میزان سوختگی در ایران هشت برابر متوسط دنیاست و متاسفانه کشور ما از لحاظ مناسبی از نظر سوختگی برخوردار نیست به طوری که 30 هزار نفر در سال به دلیل سوختگی بستری می‌شوند که از این تعداد سه هزار نفر فوت می‌کنند و هزینه هر بیمار به طور متوسط 10 میلیون تومان است.

وی بیان کرد: در مرحله حاد سوختگی به طور کل سالیانه 600 میلیون تومان هزینه درمان این بیماران در دراز مدت است که این آمار هفت برابر هزینه حاد آن یعنی حدود سه هزار میلیارد تومان است.

فاطمی با اشاره به اینکه این بیماران در دراز مدت برای ترمیم زخم های خود هزینه‌ای بالغ بر سه هزار و 600 میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کنند؛گفت: متاسفانه بروز سوختگی باعث از دست دادن شغل و حتی با گرفتاری اعضای خانواده همراه است.

فاطمی با اشاره به اینکه سوختگی قابل پیشگیری است و باید در این  زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود، عنوان کرد: سوختگی سیزدهمین عامل بیماری و همچنین شانزدهمین علت معلولیت مادام‌العمر است که متاسفانه در کشور ما روز ملی سوختگی نداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور بیمارستان استاندارد و تخت ویژگی سوختگی نداریم و میزان مرگ‌ و میر ما بر اثر سوختگی بیش از حد متوسط دنیاست.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی با اشاره به اینکه نتایج درمان‌های ناشی از سوختگی در ایران 40 سال عقب‌تر از کشورهای پیشرفته است.

 فاطمی با بیان اینکه در بیمارستان سوختگی مطهری از 515 بیمار 210 نفر ناشی از جریان برق گرفتگی بوده که از این تعداد 41 نفر فوت کرده‌اند، ادامه داد: هر بیمار سوخته به طور متوسط هفت بار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که هر عمل حدود 100 میلیون تومان هزینه در بر دارد و متاسفانه اغلب جراحان بیماران سوختگی را به دلیل پایین بودن سطح مالی آنها و طولانی بودن عمل جراحی‌شان نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/

شانزدهمین علت معلولیت مادام‌العمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار