دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره کاردرمانی تشریح کرد؛

نقش کاردرمانی در بهبود مشارکت کاری و کیفیت زندگی کودکان کار

سیدی نقش کاردرمانی در بهبود مشارکت کاری و کیفیت زندگی کودکان کار را تشریح کرد.

نقش کاردرمانی در بهبود مشارکت کاری و کیفیت زندگی کودکان کاربه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدیه سیدی دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره کاردرمانی اظهار کرد: مداخله کاردرمانی در سلامت و ابعاد گوناگون آن امری مهم در سلامت کشور است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

سیدی افزود: جایگاه کاردرمانی در توانبخشی قلبی، سوختگی، آسیب های ورزشی، نوجوانان، زنان و آسیب های اجتماعی، تئوری ها و مدل های کاردرمانی و occupaitional science،کاربرد مدالیته های فیزیکی در بهبود عملکرد کاری و مشارکت، کاربرد تکنولوژی های نوین (واقعیت مجازی و آگمنتد ریالیتی)،کاردرمانی در توانبخشی حاد و تحت حاد (ICU, NICUT و بخش های بیمارستانی از محورهای این کنگره محسوب می شود

وی با تاکید بر نقش کاردرمانی در بهبود مشارکت کاری و کیفیت زندگی کودکان کار، افزود: چالش های پیش روی کاردرمانی در حوزه های آموزشی، بالینی و حرفه ای، توانبخشی عصب شناختی در کاردرمانی، تاثیر مداخلات کاردرمانی بر سلامت روان و جسم مادران باردار نیز بخشی دیگر از موضوعاتی است که به آن پرداخته خواهد شد.

ارتقا خدمات درمانگران توانبخشی با درمان های جایگزین

سیدی اظهارکرد: رویکردهای نوین، درمان های جایگزین، مکمل در کاردرمانی نظیر بازی درمانی، تفریح درمانی، ورزش، خواب، بازتوانی شناختی، نوروفیدبک و ... موضوعی مهم در ارتقا خدمات درمانگران توانبخشی است و باید با بروزرسانی این مهم در ارتقا سلامت گام برداریم.

وی مداخله کاردرمانی مبتنی بر شواهد (occupaitional baseed) در اختلالات تکاملی نوزادان و کودکان، نابینایان کم شنوایی ارتوپدی، نورولوژی، روانی، اجتماعی، سرطان، دیابت، اعتیاد، قلبی، آلزایمر، سالمندان و .... را از محورهای عمومی کنگره عنوان کرد.

وی توانمندسازی و مشارکت اجتماعی افراد ناتوان و کم توان به جامعه را از اهداف توانبخشی مبتنی برجامعه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری پانل های تخصصی و کارگاه های آموزشی بتوانیم شاهد دستاوردهای خوبی در عرصه کاردرمانی باشیم.

دبیراجرایی بیست و دومین کنگره کاردرمانی از ارسال ۳۰۰مقاله به سایت انجمن کاردرمانی که در قالب ۱۰۰ مقاله سخنرانی و ارائه ۱۱۶ مقاله در قالب پوستر و ۱۶ نشست علمی و تخصصی عرصه کاردرمانی در بیست و دومین کنگره کاردرمانی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبرداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار