پیشرفت نگران کننده آسیب های اجتماعی

مدیرکل اجتماعی استانداری خوزستان گفت: پیشرفت آسیب‌های اجتماعی نگران کننده و رشد این شرایط به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمدصادق کریمی ‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: با وجود اینکه باید مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باید به عنوان تعهد شهروندی و سازمانی باشد اما عملا این مصوبات تنها روی کاغذ می مانند.

وی افزود: از میان جمعیت 4 میلیون ۸۰۰ هزار نفری استان خوزستان، تنها یک میلیون نفر به عنوان دانش آموز در مدارس استان تحت آموزش هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت : جمعیت استان خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور دارای آمار چند برابری است و به همین دلیل نباید این استان با دیگر استان ها کشور مورد مقایسه قرار بگیرد.

کریمی ‌کیا، شرایط استان خوزستان را به لحاظ جمعیتی و اجتماعی خاص دانست و افزود: خوزستان بعد از استان خراسان رضوی از نظر تعداد افراد حاشیه نشین، جایگاه دوم کشور را دارد و با توجه به جمعیت ۷۵۰ هزار نفری حاشیه نشین در خوزستان، باید سبک زندگی هماهنگی با شرایط استان برای اینگونه افراد محروم تعریف شود.

وی تصریح کرد: استان خوزستان هم  از نظر منابع مالی و نیز به لحاظ مدیریت نیاز به حمایت دارد و در این صورت می توان شاهد تحول و انجام اقدامات بیشتر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در استان بود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه مصوبات ستاد پیش گیری و مبارزه با اعتیاد باید به عنوان تعهد شهروندی و سازمانی محسوب شود اما این مصوبات عملا تنها به روی کاغذ می مانند، بیان کرد: پیشرفت آسیب های اجتماعی نگران کننده از و رشد این شرایط به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کریمی ‌کیا افزود: کاهش آمار طلاق و خشونت های خانوادگی در گرو کاهش آسیب های اجتماعی مانند مبارزه با مواد مخدر و پیشگیرری از آن است اما در حال حاضر ما با مشکل مصرف و تاثیرات مصرف مواد همچنان درگیر هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: تعداد ۱۰ مورد فرزند آزاری در استان مشاهده شده که ارتباط مستقیمی با تاثیرات منفی استفاده از مواد مخدر دارد و بر همین اساس باید توجه ویژه ای به مسئله پیگیری از اعتیاد به مواد مخدر در استان شکل بگیرد.

انتهای پیام/م

مصوبات ستاد پیشگیری از اعتیاد تنها روی کاغذ می مانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.