اهواز؛

هشدار نسبت به گسترش آسیب های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نسبت به گسترش آسیب های اجتماعی در این استان هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمدصادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: رصد مسائل اجتماعی در استان نشان می دهد که آسیب های اجتماعی نه تنها کنترل نشده بلکه رو به افزایش است و راهکار اساسی نیز آموزش و توجه به آموزش و پرورش است.


وی اظهار کرد: طرح توانمندسازی مناطق کم برخوردار در خوزستان در شورای اجتماعی کشور به تصویب رسید که مصوبات این طرح در راستای ارتقای مناطق کم برخوردار است.


کریمی کیا افزود: حمایت از آموزش و پرورش دانش آموزان کم برخوردار و طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل از برنامه ای این طرح است.

وی گفت: هماهنگی برای اجرای این طرح از 1.5 ماه گذشته آغاز شده و در ابتدا طرح با 4 مدرسه شروع می شود که هفت مدرسه دیگر نیز شناسایی شده است.


کریمی کیا اظهار کرد: این طرح الگو گرفته از سیستم کشورهای توسعه یافته است که در آن مدرسه وظیفه دارد رفتارهای اجتماعی را نهادینه کند و برنامه های اجرایی مشابه فعالیتی است که کانون پرورش فکری انجام می دهد.


وی گفت: جمعیت حاشیه نشین خوزستان حدود 700 هزار نفر است که عمده آن در اهواز قرار دارد.


کریمی کیا بر سوق دادن اذعان عمومی و خیران به سوی توانمندسازی دانش آموزان مناطق کم برخوردار تاکید داشت و افزود: مسایل اجتماعی فراجناحی است و سیاسی کردن امور اجتماعی زیبنده نیست و تبعات سوء دارد.


انتهای پیام/م

جلو گیری از آسیب اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.