تلاش تشکیلات خودگردان فلسطین بر‌ای تصویب قطعنامه قدس در شورای امنیت

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت درباره تصمیم ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه گفت: فلسطین تلاش خواهد کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل به تصویب برساند.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد وزرای امور خارجه عرب موافقت کردند تا مجموعه عربی در نیویورک در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس، طرحی را برای ارسال به شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه کند.

ریاض المالکی تصریح کرد در این زمینه کشور‌های عربی در سطح وزرای امور خارجه، امروز موافقت کرده‌اند گروه عربی در نیویورک طرحی را بر اساس ماده بیست و هفتم از بند ششم (منشور ملل متحد) آماده کند و از شورای امنیت بخواهد تصمیم آمریکا را رد کند.

او افزود آمریکا دیگر نقشی در روند صلح نخواهد داشت زیرا واشنگتن خود به جزئی از یک طرف بحران تبدیل شده است و میانجی شمرده نمی‌شود.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری در قاهره همچنین افزود:  تصمیم رئیس جمهور آمریکا هیچ تغییری در این واقعیت ایجاد نمی‌کند که قدس بخشی از فلسطین است.

ریاض المالکی گفت: محمود عباس رئیس این تشکیلات با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد و هیچ گونه ارتباط رسمی میان مقامات فلسطینی و آمریکایی برقرار نخواهد شد.

او خاطرنشان کرد: وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، روز چهارشنبه نشست فوق العاده برگزار خواهند کرد. 

انتهای پیام/

 

تلاش ریاض المالکی بر‌ای تصویب قطعنامه قدس در شورای امنیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار