تحقیق و پژوهش برنامه راهبردی نیروی انتظامی کشور

رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا گفت: پلیس دو پژوهشگاه صنعتی و غیر صنعتی را در ساختار پژوهشی خود دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، سردار هادی شیرزاد رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا در جلسه شورای اداری فرماندهی انتظامی استان، با تاکید بر اینکه، براساس شیوه نامه ابلاغی تمامی رده‌های درون سازمانی و پلیس‌های تخصصی می‌بایستی عزم خود را به سمت اجرایی کردن پژوهش‌ها بکار گیرند، گفت: پلیس دو پژوهشگاه صنعتی و غیر صنعتی را در ساختار پژوهشی خود دارد.

وی افزود:از آنجایی که پژوهش و علوم انتظامی از نظر ساختاری تحت عنوان سازمان تحقیقاتی است، با کسب رتبه‌های برتر از بین ۱۲ ارگان تحقیقاتی کشور، مورد تائید سازمان علوم قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه پژوهش‌های صنعتی ناجا در حوزه‌های آگاهی، آماد و پشتیبانی، فاوا و پلیس مبارزه با مواد مخدر قابل طرح است، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی را از جمله وظایف در این حوزه عنوان کرد.

سردار شیرزاد بحث اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی، نظیر فضای مجازی را از موضوعات پژوهشی غیر صنعتی در نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: بررسی و گزارش وضعیت عملکرد آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری از سوی وزارت کشور برای حل مشکلات کلی از جمله وظایف این پژوهشگاه است.

وی افزود: سازمان‌های مختلف و اساسا کشورها، تحقیقاتی را برای ارتقاء و توسعه انجام می‌دهند و برای موفقیت در این حوزه، بودجه‌های کلانی را پیش بینی می‌کنند، اما برخی از کشور‌ها بر اساس نیاز اقدام به پژوهش می‌کنند.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر هدفدار کردن پژوهش ها، گفت: نیاز‌های پژوهشی در ناجا بر دو صورت ساختاری و ماموریتی انجام می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا گفت: نیاز‌های درونی با بررسی ساختار، نیروی انسانی، فن آوری‌ها و فضای مجازی و نیاز‌های ماموریتی مرتبط با راهبرد‌های کلان ناجا انجام می‌گیرد.

سردار شیرزاد با تاکید بر شناخت مشکلات و ارائه راهکار‌های عملیاتی توسط استان ها، جلب حمایت‌های برون سازمانی به عنوان بخشی از فعالیت‌های پژوهشگاه برای واحد‌های تحقیقاتی را از جمله وظایف انتظامی استان‌ها و استان مازندران به عنوان پایلوت اجرای این طرح‌ها برشمرد.

انتهای پیام/آ

مازندران پایلوت اجرای طرح‌های پژوهشی نیروی انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار