سازمان ملل: ۳۹ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند

سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود اعلام کرد که از بین حدود ۳۴ میلیون جمعیت افغانستان، ۳۹ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

سازمان ملل: ۳۹ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود اعلام کرد که از بین حدود ۳۴ میلیون جمعیت افغانستان، ۳۹ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۱۰ میلیون شهروند افغانستان به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

بر اساس این گزارش، ۲ میلیون شهروند افغانستان با فقر جدی مواجه هستند و تأمین غدای روزانه برای آنها دشوار است. از سویی دیگر، سازمان ملل می‌گوید که طی سه سال آینده، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این در حالی است که تنها در ماه اکتبر سال جاری بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان، حدود ۳۶۰ هزار تن آواره شدند.

در گزارش سازمان از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی شده و در آن آمده است: ۹۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان در نتیجه جنگ‌ها از خانه‌هایشان آواره شدند و در ۹ ماه نخست امسال، در نتیجه درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در افغانستان، دست‌کم ۲ هزار و ۴۸۰ کودک کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل می‌گوید که اکنون حدود ۱۴ میلیون نفر، نزدیک به نیمی از جمعیت افغانستان در مناطق ناامن به سر می‌برند که در آن مناطق درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان جریان دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار