وجود پیامبر (ص) محور اخوت در جهان اسلام است

به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، سمینار علمی- فرهنگی «ندای عدالت» به همت شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان در تالار نمارسانه در کابل، برگزار شد.

وجود پیامبر (ص) محور اخوت در جهان اسلام استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، سمینار علمی- فرهنگی «ندای عدالت» به همت شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان در تالار نمارسانه در کابل، برگزار شد.

سخنرانان این سمینار، وجود پیامبر بزرگ اسلام (ص) را رحمتی برای بشریت و محور اخوت اسلامی، خوانده و بر الگوگیری از رفتار و گفتار آن حضرت(ص)، تاکید کردند.

حجت الاسلام نعمت‌الله غفاری، عضو مجلس نمایندگان و رئیس دارالانشای شورای عالی تنظیم امور دینی، می‌گوید که هدف از برگزاری این سیمینار، یادآوری از بزرگ‌ترین نعمت الهی برای بشریت «حضرت محمد» است.

غفاری، با بیان این‌که محبت پیامبر و اهلبیت آن حضرت جز ایمان است، افزود: با برگزاری چنین سیمینارها می‌توان این محبت را عمق بخشید.

این عضو مجلس نمایندگان، بر الگوگیری ازگفتار و رفتار پیامبر تاکید کرد و گفت: «مطابق هدایت قرآن، پیامبر بزرگ اسلام، بهترین الگو در همه عرصه‌های زندگی برای بشریت است.»

وی افزود: «پیامبر اسلام (ص)، با اخلاق فردی، خانوادگی و اجتماعی، مردم ذلیل و وحشی عرب را به اوج عزت و اقتدار رساند.»

در ادامه حجت الاسلام فیاض ارزگانی، مشاور دولت در امور پارلمانی، گفت: انسان با داشتن عقل، اراده و آزادی، کرامت دارد و نقص این کرامت، ممنوع است.

فیاض، با بیان این‌که حیات حق هر انسان است، افزود: جدا از تقوا، هر انسانی حق حیات دارد و این حق حیاتف ناشی از کرامت انسانی است.

وی تصریح کرد: «حیات جمعی، بستگی به عدالت دارد و خواستن و تامین عدالت نیز کار دشواری است و اجرای عدالت هم سخت‌تر از خواستن عدالت است.»

فیاض، گفت: هدف اصلی رسالت پیامبر بزرگ اسلام، این است که عدالت تامین شود و کرامت انسانی، زیر پا نشود.

همچنان مولوی ابراهیم بارکزی، رئیس شورای علمای ناحیه دهم کابل، گفت:«میلاد پیامبراسلام، انفجار نور در جامعه بشریت بود و این میلاد، جز رحمت برای بشریت چیز دیگری نیست.»

بارکزی، افزود: امروز دشمنان اسلام، به سه هدف میان امت اسلامی اختلاف اندازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: فایده اقتصادی، هراس از اتحاد امت اسلامی و جلوگیری از اختلافات درونی خویش، از اهداف اختلاف‌اندازی دشمن در میان امت اسلامی می‌باشد.

مولوی ابراهیم بارکزی، تاکید کرد که این دسیسه‌ها، با الگوگیری از رفتار و گفتار پیامبر بزرگ اسلام(ص)،  خنثی می‌شود.

محمد اکبری، عضو مجلس نمایندگان، گفت: همه دستورات دینی، در قالب مذاهب اسلامی، ما را به سوی توحید دعوت می‌کند.

اکبری، افزود: میلاد پیامبر اسلام(ص)، فرصت خوبی برای کنار هم قرارگرفتن و در کنارهم زیست‌کردن است.

این عضو مجلس نمایندگان، تصریح کرد: امروز جهان اسلام در فتنه سیاست‌های سلطه‌جویانه جهان غرب و ناآگاهی مسلمین غرق است و تنها درمان این درد، طرح اخوت اسلامی که طرح خدایی است؛ می‌باشد.

محمد اکبری، می‌گوید: اگر ما دین و دنیای خود را حفظ کنیم، باید به اخوت اسلامی چنگ بزنیم.

محمدامین احمدی، رئیس دانشگاه ابن سینا، می‌گوید: «پیامبر ما، پیامبر دانایی، فرزانگی و مهربانی است و در مقابل این سه اصل، رفتار پیامبر، جهل، تعصب و زورگویی، قرار دارند.

احمدی، می‌افزاید: اساس وحدت و اقتدار، در دانایی، فرزانگی و مهربانی است و در مقابل اساس خرابی و نفاق، جهل، تعصب و زروگویی است و امروز این سه اصل آخر، بر ما تحمیل شده است.

وی می‌گوید: وحدت زمانی تامین می‌شود که پیروان مذاهب، آن‌گونه که مذهب دیگری است، باید قبول کنند.

از دوازدهم ربیع‌الاول تا هجدهم ربیع‌الاول، هفته وحدت نام‌گذاری شده و در این هفته، از سال‌روز میلاد پیامبر بزرگ اسلام در جوامع اسلامی، تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار