هشدار سنای افغانستان به آمریکا:

بیت المقدس نباید به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخته شود

معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت: آمریکا با رسمیت دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل زنگ خطری جدی را به صدا در می آورد.

بیت المقدس نباید به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخته شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت: آمریکا با رسمیت دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل زنگ خطری جدی را به صدا در می آورد.

محمد علم ایزدیار، معاون اول سنای افغانستان اظهار داشت: در این روزها تلاش‌هایی در دولت ترامپ جریان دارد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند.

آقای ایزدیار هشدار داد: اگر آقای ترامپ این کار را عملی کند، زنگ خطری را در میان مسلمانان به صدا در خواهد آورد و روابط واشنگتن با کشورهای اسلامی نیز صدمه خواهد دید.

او موضوع بیت المقدس را برای مسلمانان جهان حایز اهمیت دانسته و تاکید دارد که دولت ترامپ باید از اقدام به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل خودداری کند.

معاون اول مجلس سنای افغانستان تاکید ورزید که تروریسم و افراطیت در مرداب ظلم قدرت‌های جهانی ابراز وجود کرده و این کار آمریکا بر تقویت هرچه بیشتر گروه‌های تروریستی در جهان خواهد انجامید و آمریکا نیز از گزند تروریست ها در امان نخواهد ماند.

فضل هادی مسلم یار، رییس مجلس سنا نیز هشدار می‌دهد که اگر آمریکا شهر بیت المقدس که اولین قبله مسلمان‌ها است را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، مسلمانان جهان خاموش نخواهد ماند.

آقای مسلم یار افزود: مسلمانان جهان حتی حاکمیت اسرائیل را بر بیت المقدس به رسمیت نمی‌شناسند چه رسد به اینکه اولین قبله شان به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود.

او تلاش‌ها در آمریکا به منظور به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را خبر بدی برای مسلمانان خواند و افزود: اگر آمریکا اینکار را بکند روابطش با کشورهای اسلامی صدمه خواهد دید.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در هنگام مبارزات انتخاباتی اش وعده داده بود در صورتی که در آمریکا به قدرت برسد، بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

این اظهارات آقای ترامپ، در هنگام مبارزات انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز واکنش های تندی را در میان مسلمانان جهان به همراه داشت.

مسلمانان جهان این طرز دیدگاه آقای ترامپ را محکوم کرده بودند و هشدار داده بودند که این کار سبب خدشه دارشدن روابط آمریکا با کشورهای اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار