فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری ۲۵ تن در هکتار

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان فرسایش خاک در این استان، سالانه بیش از ۲۵ تن در هکتار است.

فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری ۲۵ تن در هکتاربه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب در همایش استانی «خاک، حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی» به مناسبت روز جهانی خاک در شهرکرد، میزان فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری را سالانه بیش از ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به میزان بالای فرسایش خاک در استان، باید برای کاهش آن چاره اندیشی شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: صیانت از خاک مستعد کشاورزی موجب تقویت چرخه تولید و سبد غذایی سالم از نظر کیفی و کمی شود.

غریب، تنها را رسیدن به توسعه کشاورزی پایدار را حفاظت از آب و خاک بیان و اضافه کرد: تامین زنجیره غذایی فقط با توسعه کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات محقق می‌شود.

وی یادآور شد: تجهیز و یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی، یکجا زراعی، آبخوان‌داری و آبخیزداری مدرن، کاهش مهاجرت، کاهش تغییرات اقلیمی و حفاظت از تنوع زیستی از موضوعات مهم و قابل توجه در استان است که در این همایش یک روزه بررسی می‌گردد.

گفتنی است: هم اکنون میانگین فرسایش سالانه خاک در دنیا ۵ تن و در ایران ۱۵ تن در هر هکتار می‌باشد.

۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذر به عنوان «روز جهانی خاک» و ۱۲ تا ۱۸ آذر امسال هم به عنوان «هفته ملی خاک» با شعار «مراقبت از کره زمین، با مراقبت از خاک آغاز می‌شود» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

فرسایش بالای خاک در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار