رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

دانشجویان باید به مسائل سیاسی و اجتماعی حساس باشند/ لزوم آشنایی دانشجویان با حوادث ۱۶ آذر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به وضع سیاسی دنیا، دانشجویان باید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی حساس باشند.

دانشجویان باید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی حساس باشند/ لزوم آشنایی دانشجویان با حوادث ۱۶ آذربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریمی رئیس علوم پزشکی تهران در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره دانشجوی ابن‌سینا با اشاره به روز دانشجو و اتفاقات رخ داده در آن گفت: ما باید فضای شاداب و خوبی در محیط دانشگاه ایجاد کنیم تا همه گروه‌های دانشجویی فعالیت خوبی داشته باشند و استعداد‌های آنها شکوفا شود.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا و انقلاب، امروز در آستانه روز دانشجو ما با آرامش خاطر و در امنیت کامل دور هم جمع شدیم و این جشنواره را برگزار کرده‌ایم و دانشجویان می‌توانند به راحتی با مسئولان گفتمان داشته باشند.

کریمی با بیان اینکه نخبگان کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می‌کنند، گفت: باید کاری کنیم تا دانشجویان در حوزه‌های ادبی، فرهنگی، ورزشی در کنار کارهای آموزشی و پژوهشی اقدامات فوق‌برنامه داشته باشند، زیرا این کارهای فوق‌برنامه محیط‌های دانشجویی را شاداب می‌کند.

رئیس علوم پزشکی تهران اظهار کرد: من به معاونت دانشجویی دانشگاه توصیه کردم تا زمینه را برای فعالیت‌های جانبی دانشجویان بیش‌از بیش فراهم کنند.

کریمی تاکید کرد: دانشجویان باید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و سرنوشت کشورمان حساسیت داشته باشند و با اتفاقات رخ داده در 16 آذر آشنا شوند.

وی افزود: بعد از انقلاب شرایط ما متفاوت شد، امروز ترامپ‌ همان حرف‌هایی که سال 32 در زمان روز اتفاق روز دانشجو، آیزن‌ هاور‌ رئیس جمهور آمریکا می‌زد،‌می‌گوید به همین دلیل دانشجویان باید با مسائل سیاسی آشنا شوند.

اعطای 5.5 میلیون تومان به برگزیدگان جشنواره دانشجویی ابن‌سینا

فرزین حلبچی‌،‌ رئیس چهارمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا و معاون فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در آستانه روز دانشجو هر سال برگزار می‌شود، گفت: روز دانشجو، روز عدالت خواهی و ظلم ستیزی است و ما از چهار سال پیش در علوم پزشکی تهران جشنواره ابن‌سینا را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: ثبت‌نام جشنواره از 15 مهر آغاز شده بود و داوری‌ها تا 25 آبان ادامه داشت، این چهارمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا دربحث‌های آموزشی،‌ پژوهشی، خدمات سلامت و تعهد حرفه‌ای، قرآن و عترت، هنری و ادبی، اجتماعی، ورزشی و دانشجوی جامع برگزار می‌شود.

حلبچی‌ عنوان کرد: خوشبختانه امسال شاهد رشد 10 درصدی تعداد دانشجویان بودیم و بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مربوط به دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، مامایی و پرستاری بود؛ البته مشارکت دانشجویان دانشکده فناوری‌های نوین به نسبت تعداد دانشجو بیشتر از سایر دانشکده‌ها بود.

حلبچی‌ عنوان کرد: در چهارمین جشنواره دانشجوی ابن‌سینا 48 نفر برگزیده شدند و ارزیابی کمی و کیفی و کارنامه فعالیت‌ها و مستندات ثبت شده دانشجویان در سامانه جشنواره ملاک انتخاب ما بود.

حلبچی‌ به میزان گرنت‌های دانشجویان اشاره کرد و گفت: تفاوت این دوره با دوره‌های قبل تسهیل واگذاری گردت‌های دانشجویی بود و 2.5 میلیون تومان کمک هزینه دانشجویی، سه میلیون تومان گر‌نت پژوهشی و یک تندیس ویژه به دانشجویان ویژه در راستای حمایت از پژوهش‌ها داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار