زاکانی در دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد:

زلزله کرمانشاه مصداق بی‌عملی دولت روحانی بود/ مسئولین زلزله حتی یک گرد هم برنداشتند

نماینده سابق مردم تهران گفت: در دولت روحانی یک بی‌عملی وجود دارد که مصداق آن را در زلزله اخیر کرمانشاه شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عصر امروز به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در مدت 5 سالی که دولت دست روحانی است او در مقام اندیشه درک درستی از اسلام ناب و مکتب امام ندارد اظهار کرد: او در مقام باور هم یک عنصر سلطه پذیر است و اصلا چارچوب ها و پارادایم های جهانی را باور دارند.

زاکانی ادامه داد: در مقام الگو هم دولت رئیس جمهور آقای روحانی به دنبال الگوهای توسعه غربی است و باوری به این که ما خودمان هم بتوانیم کاری انجام دهیم، ندارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در مقام عمل هم در دولت روحانی، شاهد یک بی‌عملی هستیم که مصداق این بی‌عملی را در زلزله اخیر کرمانشاه شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 هلال احمر بالای 500 هزار چادر و بالای چند میلیون پتو داشت اظهار کرد: در سال‌های اخیر هم مجموعه‌های وابسته به هلال احمر روز به روز چادر تولید کرده و در انبارها گذاشته‌اند و در این شرایط حتما الان باید تعداد چادرها بیش از 500 هزار تخته باشد اما چه طور می‌شود کرمانشاه که در تقسیمات کشوری پشتیبان استان‌های کردستان و همدان است با یک زلزله نمی‌تواند امکانات حداقلی مورد نیاز را تامین کند و دچار مشکل می‌شود، این جا یک بی عملی را مشاهده کردیم.

زکانی خاطرنشان کرد: دوستانی که به کرمانشاه سفر کردند، می‌گفتند وقتی جلسه تشکیل شد مسئولین با یک حالت اتو کشیده وارد مجلس شدند، این در حالی است که شما وقتی مدیران کل و مسئولان هر استان هستید حداقل گردی از این غبار باید روی تنتان بنشیند اما به خاطر بی عملی چنین چیزی را مشاهده نکردیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بی‌عملی و وادادگی دولت روحانی را در شرایط مختلفی شاهد بوده‌ایم اظهار کرد:  به اعتقاد من همین مسائل به صورت واضح به استقلال و عدالت ضربه آسیب زده‌اند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه انحرافات از انقلاب اسلامی در چهار ساحت اندیشه، الگوگیری، باور و عمل انجام می شود، ادامه داد: می‌توان چهار عنصر را به این میزان‌ها ارجاع داد و آنها را به محک کشاند که آن چهار عنصر مسئولان کشور، جریانات سیاسی،‌ نخبگان و جنبش دانشجویی است.

 مشکلات فکری جریان چپ پس از دهه هفتاد

زاکانی گفت: 6 گروه از ابتدای انقلاب رقیب امام بودند و همواره سعی کردند که خود را در مقابله با ایشان قرار دهند.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: سلطنت‌طلب‌ها امام را مخل چپاولگری خود می‌دیدند و دلیل آن هم این بود که امام نیاز استقلال‌طلبی از سلطه‌جویی بیگانه و آزادی از سلطه ستم‌شاهی را به جامعه فهماند و به مردم گفت که باید این دو مشخصه استبداد و استکبار را حل کرده و از میان ببریم.

زاکانی گفت: رقبای دیگر امام متحجرین منافقین، ملی‌ مذهبی‌ و مارکسیست‌ها بودند که هر کدام به نحوی به معارضه با اندیشه‌های امام می پرداختند.

وی با بیان اینکه دو جریان در  انقلاب تاکنون با هم رقابت کرده‌اند که در دهه شصت چپ و راست نامیده می‌شدند، افزود: چپی‌های آن روز عمق اندیشه امام را فهم نکرده بودند ولی باور امام را در اندیشه جهانی طوطی‌وار تکرار می‌کردند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: چپ‌ها در مقام الگو نیز دچار مشکل بودند و در مقام عمل نیز دچار تأخیر زمانی شده بودند و می‌بینیم که در حوزه اقتصاد مهندس موسوی علناً می‌گوید که نمی‌توانیم به توصیه‌های امام عمل کنیم، لذا یک پایه از دادن جام زهر به امام همین گروه چپ‌ها بودند.

زاکانی در ادامه در خصوص مشکلات فکری جریان چپ پس از دهه هفتاد افزود: بعد از دهه هفتاد به بعد جریان سطحی اول انقلاب دچار یک بازگشت شد و کار به جایی رسید که اساس اسلام را به مسخره گرفتند و می گفتند ما باید جذب جامعه جهانی شویم و مسیری را طی کردند که تجدیدنظرطلبی کف آن بود.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: جریان راست در دهه هفتاد خود را تنظیم کرد ولی نتوانست همپای تراز انقلاب بالا بیاید و جریان راست که با تغییراتی عنوان اصولگرایی را به خود اختصاص داد آورده‌هایی داشته ولی ما از آن راضی نیستیم چون کافی نیست.

90 درصد اثرگذاری کشور دست دولت است

زاکانی گفت: 90 درصد اثرگذاری کشور دست دولت است و همین مسئله را در جریان جنگ شاهد بودیم.

زاکانی در ادامه نگاه مرحوم آیت الله رفسنجانی به انقلاب اسلامی را عنوان کرد و ادامه داد: هاشمی باورهای امام را نداشت و برداشت او از انقلاب اسلامی بسیار سطحی و جزئی بود.

نماینده سابق مجلس با اشاره به قدرت کنونی کشور ایران آن در منطقه گفت: شاهد بودیم که روسیه در مبارزه با داعش با کشورمان همراهی کرد و چند سال پیش نیز حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با رئیس‌جمهور روسیه دیداری داشت.

زاکانی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در آن جلسه به پوتین گفته بود که باید در نقطه آغاز با داعش جنگید و این نکته‌ای اساسی و منطقی است که به آن اشاره کرده بود و می‌توان در جواب کسانی که جنگ در سوریه را نفی می‌کنند همین پاسخ را داد.

وی ادامه داد: در سطح دوم می‌توان به اهمیت نقش‌آفرینی ایران در معادلات منطقه اشاره کنیم و همچنین در سطح بعدی می‌توان یک نزاع جهانی را مطرح کرد که در این نزاع ایران نمی‌تواند عنصری بی‌تفاوت باشد.

زاکانی با بیان اینکه روز 16 آذر افتخاری برای کشور است که هم جنبه ضداستکباری و هم جنبه ضد استبدادی دارد.

زاکانی یادآورشد: نیاز جامعه ما به یک بازسازی در مقام اندیشه باور و الگو دارد و این فقط به دست جوانان کشور و شما دانشجویان انجام پذیر و میسر است.

انتهای پیام/

اظهارات روز دانشجوی زاکانی در دانشگاه شهید بهشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار