رهبر در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور/ لزوم تغییر نام روز دانشجو به هفته ایثار‌گری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حذف کنکور خبر داد.

تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور/ لزوم تغییر نام روز دانشجو به هفته ایثار‌گریبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد، عصر امروز در حاشیه مراسم روز دانشجو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر قانون حذف کنکور مسکوت باقی مانده و به دستور رئیس جمهور کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزرا‌ی علوم بهداشت و نماینده دانشگاه آزاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای عملیاتی شدن حذف کنکور تشکیل می‌شود.

وی در خصوص انحلال و یا تغییر ساختار سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: بحث انحلال سازمان سنجش آموزش کشور در پیش نبوده و مسئله مهم بیشتر تغییر ساختار این سازمان است که در این میان دانشگاه آزاد پیشنهاد داده است به جای یک بار کنکور دانشجو در سال چندبار کنکور بدهد و بر اساس بالاترین نمره در دانشگاه‌های مدنظر برای ادامه تحصیل مذاکرات را انجام دهد.

سرانه آموزشی هر نفر در دانشگاه آزاد حدود 12.7 متر است

وی عنوان کرد: یک لو‌لایی بین آموزش عالی و آموزش پرورش وجود دارد که این لولا حدود 8000 میلیارد تومان ترا‌کنش مالی دارد که برگزاری کلاس‌های کنکور و انجام کنکور جزو همین مسائل بوده که استر‌سی را به جامعه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: سرکشی به واحد‌های دانشگاه آزاد انجام می‌شود ولی دانشجویان نباید انتظار داشته باشند که همه مشکلات یک دفعه برطرف شود و با توجه به ساخت‌و‌سازهایی که انجام شده در اکثر واحدها امکانات خوبی در اختیار دانشجویان قرار گرفته که سطح فضای آموزشی در دانشگاه آزاد به مراتب از متوسط سایر دانشگاه‌های کشور بیشتر است.

رهبر با اشاره به اینکه سرانه آموزشی هر نفر در دانشگاه آزاد حدود 12.7 متر است در حالیکه متوسط این مقدار در کشور 10 متر است، افزود: در دانشگاه آزاد امکانات و فرصت‌های خوبی برای دانشجویان و فارق‌التحصیلام وجود دارد به طوریکه مثلا در رشته کشتی‌رانی بسیاری از فارق‌التحصیلان در شرکت‌های بزرگ بوده مشغول بوده و این واحد دانشگاهی با شرکت ملی نفت و سازمان‌های مربوطه ارتباط خوبی دارد.

وی در خصوص مشکل پیش آمده برای علیرضا کریمی، کشتی‌گیر کشورمان ادامه داد: این شخص از من درخواستی نکرده است و وی در صورت بروز مشکل می‌تواند مسائلش‌ را برای دانشگاه آزاد بازگو کند.

رهبر عنوان کرد: دانشگاه آزاد یک شجر‌ه طیبه است که از نهال به یک درخت تنومند تبدیل شده و امروزه بیش از پنج میلیون نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل  شده‌اند.

رهبر با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: روز دانشجو، روز مقابله با سلطه و استکبار است و در روز 16 آذر جنبش مقابله با استکبار و استکبار ستیزی انجام شده است و دشمن می‌خواهد این تفکر را در بین جوانان پاک کند.

وی ادامه داد: زمانی که در دانشگاه تهران بودم از نظرات دانشجویان برای برنامه‌ریزی کارهای دانشگاه استفاده می‌کردم و در حال حاضر نیز برای پیشبرد کارهای دانشگاه آزاد نظرات دانشجویان را به کار می‌گیرم.

رهبر با بیان اینکه در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه آزاد سعی می‌شود یک فضای باز ایجاد شود، افزود: تشکل‌های مختلف دانشجویی باید به فکر مسائل مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی باشند و در روز دانشجو می‌توانند نظرات دانشجویی خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار