تست ویروس اچ آ وی به صوت رایگان در اصفهان

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیر استان اصفهان گفت: تست شناسایی ویروس ایدز کاملا به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا فدایی عصر امروز به مناسبت روز جهانی ایدز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعاری که سازمان جهانی بهداشت در سال جاری برای این بیماری در نظر گرفته سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، درمان زودهنگام و حمایت از بیماران مبتلا به ایدز می باشد.

وی تصریح کرد: در جهان حدود 78 میلیون نفر مبتلا به ویروس HIV و 35 میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به سال 2010 حدود 11 درصد کاهش و میزان دسترسی به شناسایی این ویروس 53 درصد افزایش یافته است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیر استان اصفهان با بیان اینکه در جهان روزانه 5 هزار نفر به ایدز مبتلا می شوند افزود: تعداد فوتی های این بیماری در جهان کاهش یافته است و ایدز به یک بیماری مزمن تبدیل شده که فرد مبتلا می تواند با مصرف دارو و دستورات پزشک یک عمر طبیعی را تجربه کند.

فدایی بیان کرد: بر اساس آمار به دست آمده در ایران از سال 1365 تا پایان شهریورماه سال جاری 36 هزار و 571 نفر مبتلا به HIV شناسایی شده که از این تعداد 83 درصد را مردان و 17 درصد آن را زنان تشکیل می دهند، همچنین 10 هزار و 97 نفر بر اثر این ویروس فوت کرده اند.

وی دادامه داد: 65 درصد ابتلا به HIV از طریق تزریق با سرنگ مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر، 20 درصد از طریق رابطه جنسی، 1.5 در صد از انتقال مادر آلوده به کوکان و 12 درصد آن را عوامل نامشخص تشکیل می دهند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیر استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال جاری 791 بیمار مبتلا به HIV ثبت شده اند که 17 درصد آن را زنان و 83 درصد را مردان تشکیل می دهند، همچنین از این آمار 260 بیمار تحت مراقبت، 48 مورد مهاجرت کرده از اصفهان و 259 فرد از این طریق جان خود را از دست داده اند.

وی اظهار داشت: در استان اصفهان 14 کودک به دلیل ابتلای مادر، به ویروس ایدز مبتلا و شناسایی شده اند اما از 29 مادر مبتلا به ایدز که شناسایی و تحت مراقبت بودند 29 فرزند سالم متولد شده است.

فدایی خاطرنشان کرد: انجام تست شناسایی ویروس ایدز کاملا به صورت رایگان انجام می شود و اگر جواب تست ویروس ایدز فردی مثبت باشد تمام مشخصات و هویت او محرمانه مانده و همه امکانات، خدمات و داروهایی که باید مصرف کند به صورت رایگان در اختیار فرد قرار می گیرد.

وی افزود: افراد می توانند برای انجام تست و مشاوره در رابطه با این بیماری به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری واقع در میدان احمدآباد، خیابان بزرگمهر، مرکز خدمات جامع سلامت نواب صفوی مراجعه و با شماره 32275359 تماس حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام،چه روزایی آزمایش ایدز میگیرن؟؟ساعتش از کی تا کی؟؟