رئیس انجمن آموزش بهداشت و سلامت ایرانیان:

تمام برنامه‌های کشوری نیازمند پیوست سلامت است

رئیس انجمن آموزش بهداشت و سلامت ایرانیان گفت: تمام برنامه‌های کشوری از خرد تا کلان نیازمند پیوست سلامت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین تقدیسی امروز، در کنگره بین المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت اظهار داشت: در سه دهه اخیر مبحث آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دچار تحولات بنیادین شده است.

وی بیان داشت: از سال ۲۰۱۳ تاکنون و با ورود مبحث سلامت در همه سیاست‌ها، شاهد این هستیم که هر برنامه‌ای انجام می‌شود باید پیوست سلامت داشته باشد بنابراین تمام خدمات، تولیدات و محصولات و همچنین برنامه های خرد و کلان کشور نیازمند پیوست سلامت است.

رئیس انجمن آموزش بهداشت و سلامت ایرانیان با اشاره به برگزاری نهمین کنگره بین المللی شانگهای در سال ۲۰۱۶، تصریح کرد: ایجاد محیط های سالم، سازمان های سالم و شهر سالم، استفاده از سازمان های مردم نهاد در بحث سلامت، ارتقای سواد سلامت در کنار سواد اجتماعی در این کنگره مطرح شد که امیدوار هستیم در کشور ما نیز در خصوص مباحث ارتقای سواد سلامت جامعه بیشتر سرمایه گذاری شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نیز گفت: دفتر آموزش و ارتقای سلامت، متولی اجرای این برنامه در سراسر کشور است که مردم، سازمان ها و جامعه را در تامین، حفظ و ارتقای سلامت توانمند می کند.

شهرام رفیعی فر افزود: در سال ۹۳ طی یک سنجش سواد سلامت که با همکاری جهاد دانشگاهی صورت پذیرفت متوجه شدیم که از هر دو نفر ایرانی یک نفر سواد سلامت محدود دارد که تصمیم گرفتیم در قالب پویش های بزرگ در راستای ارتقای سواد سلامت تاثیر گذار باشیم.

وی از جمله اقدامات دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت متبوع را تولید مجموعه ای از رسانه های مؤثر در قالب رسانه های محیطی، دیداری و شنیداری و اپلیکیشن های کاربردی عنوان کرد و افزود: این رسانه ها را در اختیار صدا و سیما، فضاهای مجازی و ۶۰ دانشگاه کشور قرار می دهیم.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درخصوص فعالیت هایی که این دفتر در راستای ارتقای سواد سلامت در سال گذشته انجام داده است، گفت: برگزاری کمپین های یک، دو، سه غذای سالم، مهار همه گیری اچ آی وی ایدز، لبخند زیبا، غلبه بر دیابت، ازدواج سالم و پایدار، یک هزار روز طلایی، اهدای خون و آسم، برگزاری نمایشگاه های مختلف، ساخت سریال های مختلف، پویش هم پیمان تا پایان سل و غیره از جمله اقداماتی است که در سال گذشته در این راستا صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/م

برگزاری کنگره بین المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار