سازمام بهزیستی لرستان؛

بیشترین فراوانی تماس با اورژانس اجتماعی لرستان مربوط به مشکلات اقتصادی

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی لرستان مربوط به مشکلات اقتصادی است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛کریمیان معاون اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی لرستان مربوط به مشکلات اقتصادی است

کریمیان  گفت: از بین ۸۵۸ تماس مردمی مرتبط با اورژانس اجتماعی استان در سال جاری ۵۸۱ مورد مربوط به مشکلات اقتصادی و تقاضای حمایت‌های مالی و اقتصادی بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۳۲ نفر با اورژانس اجتماعی لرستان تماس گرفتند که تنها ۸۵۸ مورد مرتبط با موضوع اورژانس اجتماعی و آسیب‌های احتماعی بوده و مابقی مزاحمت‌های تلفنی و نامربوط به این حوزه بوده است.


به گفته وی بعد از تقاضای کمک برای مشکلات اقتصادی، بیشترین فراوانی تماس‌های صورت گرفته با اورژانس اجتماعی طی سال جاری مربوط به مشکلات مرتبط با اختلافات خانوادگی و بعد از آن بیشترین فراوانی مربوط به تماس‌های مربوط به گزارش‌های کودک آزاری بوده است.
کریمیان گفت : در سال گذشته بنابر آمار‌های جمع بندی شده تعداد ۱۸۰ مورد کودک آزاری و امسال نیز تاکنون ۵۸ مورد کودک آزاری در این استان به ثبت رسیده است.


وی اظهار کرد: سایر تماس‌های مردمی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی لرستان مربوط به مشکلات زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران آسیب دیده، همسر آزاری، سالمند آزاری، کودکان خیابانی و سایر آسیب‌های اجتماعی است.


کریمیان با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی لرستان بررسی مشکلات ۱۰ گروه هدف را دنبال می‌کند، گفت: کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، دختران فراری، زنان در معرض آسیب، خودکشی و افراد دچار اختلالات جنسی از جمله گروه‌ها و افراد مورد حمایت و مداخله گروه‌های مشاوره‌ای و درمانی اورژانس اجتماعی هستند.


وی اظهارکرد: در لرستان شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر ایجاد پایگاه‌های اورژانس اجتماعی اجرا شده که تاکنون ۶ شهر لرستان شامل دلفان، سلسله، پلدختر، دوره چگنی، ازنا و الیگودرز تحت پوشش قرار گرفته اند.


وی افزود: چهار شهر خرم آباد، دورود، بروجرد و کوهدشت نیز در حال حاضر دارای پایگاه‌های اورژانس اجتماعی هستند که بنا بر قانون برنامه ششم توسعه تعداد ۶ شهر دیگر پایگاه‌های اورژانس اجتماعی توسعه و تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام/د


بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی لرستان مربوط به مشکلات اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.