پرورش لیمو ترش به صورت گلخانه ای در قائم شهر

۳۵ نفر در روستای خرماکلا قائم شهر متقاضی پرورش لیمو ترش به صورت گلخانه‌ای هستند.

پرورش لیمو ترش به صورت گلخانه ای در قائم شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر در جلسه رفع موانع تولید که تحت عنوان پرورش گلخانه‌ای لیموترش در روستای خرماکلا برگزار شد، گفت: در این روستا  ۳۵  نفر متقاضی  پرورش  لیمو ترش به صورت گلخانه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای می‌تواند به عنوان اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار باشد، افزود:  توسعه کشت گلخانه‌ای  یکی از مهترین مولفه‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

جعفری گفت: با اجرای طرح کشاورزی گلخانه ای، کنترل آفات و بیماری‌ های گیاهی به صورت هدفمند انجام می‌شود.

محمدی فرماندارشهرستان قائم شهر نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان را به خود اختصاص داده و ۲۲ درصد اشتغالزایی از بخش کشاورزی است که این امر نیازمند  توجه  بیشتری است.

وی با بیان اینکه شهرستان قائم‎ شهر  ۱۰ هکتار پرورش گلخانه‌ ای به صورت فضای  باز و بسته دارد افزود: مسئولان در صدد هستند برای ایجاد اشتغالزایی  بر مبنای اقتصاد مقاومتی و گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای موانع موجود را رفع کنند.

فرماندار شهرستان قائم شهر گفت: حل مشکلات مالی گلخانه داران و سامان دادن وضعیت وام‌ های بانکی آن‌ها با تقویت نقدینگی تولیدکنندگان، آنان را به بکارگیری امکانات نوین تولید گل و گیاه ترغیب می‌کند و هزینه‌ های تولید را کاهش می‌دهد و این امر فرآیند تولید گل و گیاه را اقتصادی می‌ کند.

انتهای پیام/ م

۳۵ متقاضی در قائم شهر برای پرورش لیمو ترش گلخانه‌ ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.