فرماندار بافق:

لزوم استقبال کشاورزان بافقی از اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی

فرماندار بافق گفت:طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی عاملی در جهت افزایش سطح تراز آب های زیرزمینی و قنوات در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد زاده رحمانی فرماندار بافق گفت:استقبال کشاورزان از اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی باعث افزایش طول بهره برداری از منابع آبی می شود.

زاده رحمانی با بیان اینکه خاموشی زمستانه چاههای کشاورزی باعث می شود طول بهره برداری از منابع آبی افزایش یابد افزود: اجرای این طرح عاملی در جهت افزایش سطح تراز آب های زیرزمینی و قنوات در این شهرستان است.

وی افزود: در ماههایی که باغات و مزارع نیاز به آب ندارند باید طرح خاموشی اجرا شود.

زاده رحمانی با بیان اینکه طرح خاموشی چاههای کشاورزی در سال گذشته به مدت بیست روز انجام شد بیان کرد:در سال جاری این زمان به دو برابر افزایش می یابد تا نتایج مضاعفی حاصل شود.

فرماندار بافق ميزان افت منابع آبی شهرستان را مورد تاكيد قرار داد و بیان داشت: با توجه به آمار و ارقام 10 سانتی متر در سال افت آب در سفره های زيرزمينی داريم كه بايد از برداشت بی رويه در اين خصوص جلوگيری شود.

زاده رحمانی با بیان اینکه دو مقطع چاههای کشاورزی در سال گذشته در این شهرستان خاموش شدند گفت:در شهرستان بافق 219حلقه چاه فعال وجود دارد که از این تعداد 131حلقه مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از برداشت بی رويه سفره های زيرزمينی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار