نماینده ویژه چین در امور سوریه:

چین از نقش سازمان ملل در گفتگو‌های صلح سوریه حمایت می‌کند

چین از نقش سازمان ملل در میانجی‌گری گفتگو‌های صلح سوریه و همچنین تلاش برای پیشبرد روند سیاسی در این کشور جنگ زده حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، نماینده ویژه چین در امور سوریه گفت: «کشورش از نقش سازمان ملل در میانجی گری گفتگو‌های صلح سوریه و همچنین تلاش برای پیشبرد روند سیاسی در این کشور جنگ زده شدیدا حمایت می‌کند.»

شی شیائویان افزود، پکن با نگرشی همه جانبه از هرگونه تلاش و ابتکار در زمینه رفع مشکلات و بحران سوریه حمایت می‌کند و آماده است با احزاب مربوطه که نقش سازنده در روند صلح ایفا می‌کنند از نزدیک همکاری کند.

شی در دیدار جداگانه با استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و همتایان خود از روسیه و آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ویژه چین در امور سوریه همچنین در دور جدید گفتگو‌های داخلی سوریه که به میزبانی سازمان ملل برگزار شد شرکت کرد.

شی با اشاره به بهبود وضعیت در سوریه و همچنین سرکوب گروه‌های تروریستی در این کشور خاطر نشان کرد، دور جدید گفتگو‌های صلح رو به پیشرفت است و مقامات چین ابراز امیدواری می‌کنند که طرف‌های درگیر در سوریه در چارچوب گفتگو‌های ژنو بتوانند از خود انعطاف بیشتری نشان دهند.

دی میستورا نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های پکن گفت، اقدامات و موضع استوار پکن توانسته است نقش بسیار سازنده‌ای در تقویت و ارائه راه حل سیاسی در بحران سوریه ایفا کند.

وی همچنین از علاقه مندی خود برای تقویت ارتباطات و همکاری با چین خبر داد.

انتهای پیام/

حمایت چین از مذاکرات صلح سوریه در ژنو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار