دبیرکل سازمان ملل خواستار حضور دولت سوریه در مذاکرات ژنو شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواست در مذاکرات تحت نظارت این سازمان که با هدف رسیدن به راه حلی سیاسی برای جنگ شش ساله سوریه آغاز می‌شود، شرکت کند.

گوترش و شورای امنیت از دولت سوریه خواستند در مذاکرات شرکت کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسوشیتدپرس؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواست در مذاکرات تحت نظارت این سازمان که روز سه شنبه با هدف رسیدن به راه حلی سیاسی برای جنگ شش ساله سوریه آغاز می‌شود، شرکت کند.

استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه روز دوشنبه به شورای امنیت گفت: دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه هنوز تایید نکرده است در مذاکرات ژنو شرکت خواهد کرد.

استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به این پرسش که آیا گوترش از این موضوع نگران است که سوریه اعلام نکرده است در این مذاکرات شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: «این لحظه تصمیم گیری برای مذاکرات سوریه است. بدیهی است که ما فکر می‌کنیم مشارکت دولت سوریه مهم است».

سباستیانو کاردی سفیر ایتالیا در سازمان ملل متحد که ریاست کنونی شورای امنیت را بر عهده دارد، گفت: اعضای شورای امنیت «از همه طرف‌های سوری خواستند فعالانه و بدون پیش شرط در فرایند ژنو مشارکت کنند».

وی افزود اعضای شورای امنیت بر «حمایت کامل» از تلاش‌های دی میستورا «برای کمک به یافتن یک راه حل سیاسی پایدار برای بحران سوریه از طریق یک فرایند سیاسی فراگیر که آرزو‌های مردم سوریه را براورده کند» تاکید کردند.

 انتهای پیام/

درخواست دبیر کل سازمان ملل از دولت سوریه برای شرکت در مذاکرات ژنو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار