محتشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رژیم بحرین مسئول سلامت عیسی قاسم است/کودک‌کشی در یمن؛ ارثیه آل‌سعود از رژیم صهیونیستی

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان گفت: آل خلیفه باید تلاش کند باید هرگونه مساعدتی را در خصوص رفع مشکلات جسمی شیخ قاسم انجام دهد.

رژیم بحرین مسئول سلامت عیسی قاسم است/کودک‌کشی در یمن ارثیه آل‌سعود از صهیونیستهاستمجید محتشمی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اظهار تأسف از وخامت حال شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که در پی حصر خانگی  توسط رژیم بحرین رخ داده  است گفت: او یک شهروند بحرینی است و در حالی که شیعیان بحرین اکثریت جمعیت این کشور را دارند او نقش رهبری آنها را ایفا می‌کند، بنابراین باید از حداقل حقوق شهروندی برخوردار باشد.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ریشه جریان استبدادی بحرین به زمان محمدرضا پهلوی برمی‌گردد، تاکید کرد: آل خلیفه باید تلاش کند در جهت احترام حقوق شهروندی هر گونه مساعدتی را در خصوص رفع مشکلات جسمی شیخ عیسی قاسم انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه حبس خانگی شیخ عیسی قاسم خائنانه بوده است تاکید کرد: ادامه وضعیت بحران در بحرین خارج از اصول اسلامی و انسانی است و باید این موضوع با نوعی تعامل برطرف شود و ضمن خارج کردنش از حبس وی را مورد درمان قرار دهند و از تمام حقوق شهروندی بهره‌مند شود.

محتشمی در خصوص سکوت مجامع بین‌المللی در برابر حصر خانگی شیخ عیسی قاسم که منجر به خونریزی معده او شده است، گفت: آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم و برای اعمال شرایط امپریالیستی و استکباری خود سازمان ملل را تشکیل دادند و برای آن بازوهایی قرار دادند که به هر طریق ممکن با کسانی که به زیر سلطه آمریکا نمی‌روند برخورد کرده و آنها را سرجای‌ خودشان بنشانند و از این جهت است که امروز چون مردم بحرین خواهان استقلال خود هستند و مجامع بین‌المللی خود را به نشنیدن زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آ‌مریکا با طرح خاورمیانه بزرگ قصد تجزیه کشورهای این منطقه را دارد گفت: نقطه آغاز این حرکت در عراق و سوریه شکل گرفت و قرار بود بعد از آن به سراغ کشورهای بزرگی بروند که آنها را به کشورهای کوچک تقسیم کنند تا تسلط آنها به این کشورها بیشتر باشد.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه بحرین‌ هم از این طرح مستثنی نیست، اظهار کرد: در سال 1350 آمریکا با همکاری حکومت پهلوی بحرین را از ایران جدا کرد و امروز شاهدیم که چگونه بر آنها تسلط دارد.

محتشمی با تاکید بر اینکه آل خلیفه باید در برابر وضع موجود پاسخگو باشد گفت: ملت بحرین مردمی نجیب و شیعه هستند که تاکنون هیچ اقدام خشونت‌آمیزی را علیه امکانات دولتی انجام نداده‌اند و در اعتراضات آنها هم هیچ ردپایی از ترور و خشونت دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملت بحرین شیعه بوده و تشیع هم مخالف ترور است خاطر نشان کرد: از این رو می‌بینیم آنها آبرومندانه، منطقی و بانظم گسترده در بحرین حقوق شهروندی خود را مطالبه می‌کنند ولی از سوی دیگر می‌بینیم با برخورد سخت ائتلاف عربی - عبری و غربی مواجه می‌شوند و به نوعی نیروهای آل‌سعود به عنوان نیروهای اشغالگر در بحرین حضور پیدا می‌کنند و بر علیه شیعیان تعرضات گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

محتشمی با تاکید بر این که مدارا به همراه ایستادگی از نشانه‌های شیعیان است،  نقش عربستان در سرکوب مطالبات مردم بحرین را موثر برشمرد و تاکید کرد: عربستان مدعی و متوهم به رهبری خاورمیانه است و تلاش می‌کند نقش ژاندارمی آمریکا در منطقه را بازی کند و با روش‌های تند حرکت‌های مردمی منطقه را سرکوب کند.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به قتل‌عام زنان و کودکان یمنی توسط آل‌سعود و رابطه تنگاتنگ عربستان با رژیم صهیونیستی گفت: کودک‌کشی عربستان در یمن ارثیه آل‌سعود از رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ است، گفت:‌عربستان‌ در اجرای دیدگاه‌ها امپریالیستی و استکباری آمریکا نقش ژاندارمی را دنبال می‌‌کند و این در حالی است که همه برنامه‌های ائتلاف عربی - عبری و  غربی با شکست مواجه شده و نشانه‌های آن در سوریه و عراق و منطقه خلیج‌فارس قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

 

وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار