دستگیری حفاران غیر مجاز در بقعه تاریخی شهرستان جوین خراسان رضوی

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان جوین گفت: حفاران غیر مجاز در بقعه تاریخی نجم الدین کبری شهرستان جوین خراسان رضوی دستگیر شدند.

دستگیری حفاران غیر مجاز در بقعه تاریخی شهرستان جوین خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محسن سلاطینی  افزود: متاسفانه روز گذشته شرایط سرمای هوا، تاریکی شب و تعطیلی رسمی فرصتی برای ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان جوین به وجود آورده بود که خوشبختانه با توجه به سرکشی به موقع نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی و با همکاری نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.


وی گفت: در این حفاری که در بقعه تاریخی نجم الدین کبری، روستای زیرآباد از توابع شهرستان جوین انجام شده بود چهار نفر از متهمان دستگیر شدند و یک نفر نیز متواری شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان جوین تصریح کرد: حفاران دو چاه به عمق سه متر و سوی ۵ متر حفاری کرده بودند که با درایت نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی دستگیر و بازداشت شدند.

سلاطینی افزود: متاسفانه در حفاری‌های غیر مجاز، بنا‌های تاریخی دچار تخریب و زیان می‌شوند از این رو از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک به یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی و یا شهرستان مربوطه اطلاع دهند.

وی گفت: شهرستان جوین دارای ۸۱ اثر تاریخی شناسایی شده است و ۱۲ اثر تاریخی این شهرستان به ثبت ملی رسیده است.

گفتنی است بقعه تاریخی نجم الدین کبری یکی از آثار تاریخی شهرستان جوین است که با شماره ۲۰۲۲ به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام//
 

دستگیری حفاران غیر مجاز در جوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار