قامت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ایجاد وحدت داخلی مهمترین عنصر مقابله با اتحاد غربی-عربی- عبری

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران با ایجاد وحدت داخلی می‌تواند در برابر هرگونه ائتلاف ضد ایرانی در منطقه از خود واکنش نشان دهد.

ایجاد وحدت داخلی مهمترین عنصر مقابله با اتحاد غربی-عربی- عبریجعفر قامت کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به یکی از اهداف ولیعهد جوان سعودی مبنی بر ایجاد ائتلاف ضد ایرانی، اظهار کرد: اکنون بن‌سلمان در حال بازی در زمینی است که چندی پیش عربستان آن را طراحی کرده و سران این کشور از این طریق در صدد هستند که یک اتحاد غربی-عربی-عبری در منطقه علیه ایران تشکیل دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: عربستان به منظور پیاده‌سازی نقشه‌های خود در منطقه، به برخی از کشور‌ها وعده‌هایی داده تا به عنوان بازیگران این سریال در آن نقش بازی کنند، بنابراین ایران با ایجاد یک وحدت داخلی می‌تواند از این اقدام جلوگیری کند.

قامت با اشاره به دستیابی ایران به قدرت برتر منطقه، بیان کرد: ایران موقعیت ژئوپلیتیک خوبی دارد کما اینکه در طول تاریخ نیز این نقش را به خوبی ایفا کرده و در جنگ جهانی دوم، به عنوان پل پیروزی متفقین لقب گرفته بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی قوی از جمله ورود مواد معدنی فراوان است، بنابراین با یک مدیریت خوب و اجماع داخلی می‌تواند نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

قامت در پایان بیان کرد: ایران باید به مثابه یک آرمان‌گرای واقع‌گرا و با مدیریت مناسب پتانسیل‌های موجود، به یکی از قدرت‌های مطرح بین‌المللی در نظام جهانی تبدیل شود تا به این گونه به رویارویی با هرگونه ائتلاف ضد ایرانی برود چرا که هدف اصلی از ایجاد چنین ائتلاف‌هایی، جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار