۹۷ درصد از مناطق تحت اشغال داعش در عراق آزاد شده است

فرمانده کل نیرو‌های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا از آزاد سازی ۹۷ درصد از مناطق تحت اشغال عناصر داعش در عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده کل نیرو‌های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا از آزادسازی ۹۷ درصد از مناطق تحت اشغال داعش در عراق خبر داد.

ژنرال پل وانک روز دوشنبه در مصاحبه با برخی رسانه‌های خبری در مقر سفارت آمریکا در بغداد گفت: «آزاد سازی ۹۷ درصد از مناطق تحت اشغال عناصر داعش را به عراقی‌ها تبریک می‌گوییم».

پل وانک تاکید کرد تروریست‌های داعش در عراق شکست خوردند و عناصر پراکنده آن در محاصره نیرو‌های عراقی هستند و یا در میان آوارگان عراقی پنهان شدند و بر این اساس آنان همچنان تهدیدی برای عراق به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد، ژنرال پل وانک تصریح کرد ائتلاف آمریکایی به عملیات نظامی خود علیه عناصر داعش در عراق ادامه می‌دهد و تا زمانی که دولت عراق بخواهد نیرو‌های ائتلاف در این کشورحضور خواهند داشت.

پل وانک گفت:: «ماموریت نیرو‌های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا فقط مقابله با تروریسم نیست بلکه برای نابودی و ریشه کنی کامل آن مبارزه می‌کند.»

وی تاکید کرد ائتلاف آمریکایی طرحی برای آموزش گارد مرزی عراق دارد، اما به جزئیات این طرح و زمان اجرای آن اشاره‌ای نکرد.

ژنرال پل وانک تاکید کرد مشکلی که عراق به آن روبه رو است وجود هزاران بمب است که عناصر داعش در این کشور کار گذاشتند و خنثی سازی این بمب‌ها زمان بر است ودر کنار آن نیرو‌های عراقی باید در این زمینه آموزش ببینند.

تروریست‌های وهابی صهیونیستی داعش در تابستان سال ۲۰۱۴ یک سوم کل مساحت عراق را اشغال کرده بودند.

ارتش عراق چند روز پیش از آزاد سازی شهر راوه در غرب استان الانبار و آخرین شهر تحت اشغال عناصر وهابی صهیونیستی داعش خبر داد.

مرحله جدید عملیات گسترده نیرو‌های عراقی برای پاکسازی مناطق بیابانی در سه استان الانبار، نینوا و صلاح الدین از حضور عناصر پراکنده داعش از بامداد روز پنجشنبه گذشته آغاز شد.

انتهای پیام/

آزاد سازی ۹۷ درصد از مناطق تحت اشغال داعش در عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار