آغاز گفتگوها با سران سیاسی لبنان درباره ازسرگیری فعالیت دولت سعد حریری

رئیس‌جمهور لبنان روز دوشنبه گفتگو با سران سیاسی را درباره آینده دولت سعد حریری پس از استعفای غیرمنتظره او آغاز کرد.

آغاز گفتگوها با سران سیاسی لبنان درباره ازسرگیری فعالیت دولت سعد حریریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد لبنانی گفت مشورت ها در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا با هدف کمک به دولت حریری برای «ازسرگیری کار خود» پس از چند هفته بی ثباتی سیاسی که با استعفای حریری در چهارم نوامبر در ریاض به وجود آمد، آغاز شده است.

مقامات لبنانی می گویند عربستان سعودی، حریری را مجبور کرد استعفا کند و او را بر خلاف میلش در عربستان نگه داشت که این کار به مداخله فرانسه انجامید که موجب بازگشت حریری به بیروت در هفته گذشته شد.

ولید جنبلاط، رئیس دروزی های لبنان و از شخصیت های بانفوذ در این کشور پس از دیدار با عون گفت مهم است که درباره «کنار ایستادن» (وارد نشدن در کشمکش) و چگونگی تحقق آن گفتگو شود.

مقام ارشد لبنانی که به سبب ادامه داشتن مشورت های عون خواست ناشناس بماند، گفت: «مشورت ها ممکن است با تایید مجدد بیانیه وزیران پایان یابد که به صورت تلویحی شامل مسئله «کنار ایستادن» نیز می شود.»

حریری روز شنبه گفت: «مواضع حزب الله را که بر برادران عرب ما تاثیر می گذارد یا امنیت و ثبات کشورهای آنان را هدف قرار می دهد» نخواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار