برای نخستین بار؛

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در اهواز

کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برای نخستین بار در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این کارگاه آموزشی یک روزه، امروز یکشنبه با حضور رابطان ادارات و اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی و روسای اتاق های اصناف و اتحادیه های خوزستان در سراسری اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار گردید.

جمشید گلپور، مشاور مبارزه با پولشویی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کارگاه با اشاره به اینکه خوزستان بیست و هشتمین استان برگزاری کارگاه آموزشی پولشویی است گفت: قانون مبارزه با پولشویی در بهمن سال 1386 در ایران مصوب شد و براساس اصل 49 قانون ثروت های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و بسیاری تخلفات دیگر می تواند منشاء یک پولشویی باشد.

وی بیان کرد: زمانی که پول و درآمد حاصل از یک جرم و یا تخلف در سیستم مالی و بازار وارد شود به عنوان پولشویی نام برده می شود.

گلپور با بیان اینکه 10 سال است که قانون پولشویی تصویب شده اما در این حوزه کم کاری بوده اذعان داشت: پس از معلوم شدن عمل پولشویی، ثروتی که در این راه قرار گرفته طبق قانون به بیت المال باز می گردد.

مشاور مبارزه با پولشویی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: بر اساس قانون مبارزه با پولشویی، شورایی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، دارایی و قوه قضاییه تشکیل شده که کار نظارت بر مبارزه با پولشویی را برعهده دارند.

وی اذعان کرد: فهرست اصناف مشمول در قانون مبارزه با پولشویی شامل مشاوران املاک، فروشندگان طلا، نقره، جواهر و مسکوکات، فروشندگان فلزات گران بها و سنگ های قیمتی، فروشندگان فرش و تابلو فرش دستباف، فروشندگان عتیقه، صنایع دستی و اشیای هنری، فروشندگان خودرو و صرافی ها است که باید در خصوص مبارزه با پولشویی آموزش های لازم را ببینند.

ابوالقاسم کوره چینی، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز اظهار داشت: پولشویی موجب بی ثباتی بازار، بی اعتمادی مردم به سیستم مالی و نظام بازار و خروج سرمایه از کشور می شود.

وی تصریح کرد: روش هایی مثل کنترل بر ارز خارجی، نظارت بر سیستم پولی و مالی کشور و تشریح قانون مبارزه با پولشویی می تواند در مبارزه با پولشویی تاثیر گذار باشد.

کوره چینی بیان داشت: زمانی که کارت بازرگانی صادر می شود تعهد مبارزه با پولشویی از فرد گرفته می شود.

انتهای پیام/گ

کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در اهواز برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.