فرماندار خلخال؛

بیش از 10 درصد جمعیت خلخال عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند

فرماندار خلخال گفت: حدود یک هزار نفر که بیش از 10 درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شوند عضو فعال کتابخانه های عمومی بوده و به مطالعه کتاب علاقمند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی، فرماندار خلخال در بازدید از کتابخانه های عمومی خلخال افزود: بروز شدن کتب موجود در کتابخانه های عمومی و استفاده از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در بین افراد علاقمندان به مطالعه کتاب را در این شهرستان افزایش خواهد داد.

وی گفت: کتابخانه شهید عاشوری زاده شهر خلخال در سال 1344 تاسیس و با بیش از 50 سال قدمت قدیمی ترین کتابخانه استان اردبیل محسوب می شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خلخال با اشاره به کسب رتبه اول خلخال از لحاظ میزان عضویت جمعیت این شهرستان در کتابخانه های عمومی اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر افزایش میزان امانت کتاب، 825 جلد کتاب از سوی مردم این شهرستان به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

بابایی همچنین با اشاره به غنای فرهنگی این شهرستان گفت: شعار شهرستان فرهنگی خلخال باید در جامعه عینی و عملی شود و این کار نیازمند مدیریت واحد توسط مسوولان دستگاه های فرهنگی از جمله تلاش مسوولان کتابخانه های عمومی برای افزایش سرانه مطالعه و افزایش میزان علاقمندی مردم به مطالعه است.

وی تشریح کرد: به رغم بالا بودن تعداد اعضای کتابخانه های عمومی خلخال نسبت به سایر شهرستان های استان در مجموع مردم از مطالعه و کتابخوانی فاصله گرفتند که این فاصله با خارج کردن کتابخانه ها از حال دولتی و کاربردی کردن آنها در بین مردم باید کوتاه شود.

 

انتهای پیام/ح

کسب رتبه اول خلخال از لحاظ میزان عضویت در کتابخانه های عمومی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.