اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همراهی آل‌سعود با دولت‌های بدنام، سنخیت آنها با جنایتکاران را نشان می‌دهد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:سران عربستان به سراغ دولت‌های بدنام می‌روند و این سنخیت آنها با جنایتکاران را مشخص می‌کند.

ارتباط شاهان سعودی با افراد بدنام تصویرگر هیتلر واقعی استسیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به گزافه‌گویی‌های اخیر بن سلمان ولیعهد جوان عربستان علیه مقامات کشورمان، گفت: سران عربستان به سراغ دولت‌های بدنام می‌روند و این سنخیت آنها با جنایتکاران را مشخص می‌کند.

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به دیدارهای افراد مختلف جهان با مقام معظم رهبری بیان کرد: افرادی که از نقاط مختلف دنیا اعم از آفریقا، آسیا، اروپا و کشورهای شرقی و غربی با مقام معظم رهبری دیدار داشتند، همگی نسبت به آگاهی، اخلاق، بینش، روش و تصمیم‌گیری‌ها، عزت و حکمت مصلحت‌اندیشی ایشان اعتراف کردند.

اکرمی با بیان اینکه عربستان به دست افراد خام و بی‌تجربه مانند عادل‌الجبیر و بن‌سلمان افتاده است، اظهار کرد: اینها دانش سیاسی ندارند و دارای تکبر و خودخواهی هستند.

وی ادامه داد: آنچه ما در مقابل عربستان باید انجام دهیم در مرحله اول آگاه‌سازی مردم منطقه از وضعیت داخلی عربستان و در مرحله دوم افشاگری است، چون اگر عربستان نفت و حرمین شریف را نداشته باشد، چیزی برای عرضه کردن به دنیا ندارد، چنانچه خلبانانی که یمن را بمباران می‌کنند، از کشورهای دیگر هستند و بمب‌هایشان هم آمریکایی است.

وی با اشاره به نقل قولی از پوتین که سال‌ها پیش گفته بود بعد از 25 سال پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هرگز نسبت به یک وجب از خاک کشورهای دیگر هیچ طمعی نداشته است، گفت: این نشان می‌دهد ما هرگز دنبال مرزگشایی نیستیم، بلکه به دنبال قلب‌گشایی هستیم و انقلاب اسلامی ایران به تدریج جایگاه خود را در دنیا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب دیدیم که عربستان به دو دلیل نسبت به انقلاب اسلامی نظر موافق ندارد، خاطرنشان کرد: دلیل اول این بود که دیدند با سقوط شاه ایران، آرام آرام نوبت دیگر شاهان منطقه فرا می‌رسد و دلیل دوم هم این بود که دیدند مکتب اهل ‌بیت و تشیع باعث موفقیت نسبت به نابودی نظام سلطنتی و شاهنشاهی شده است.

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نه تنها آمریکای مستکبر و ابرقدرت مستبد شرق در آن روزگار را لرزاند، گفت: بلکه سران آل سعود هم از انقلاب اسلامی ناراحت شدند و احتمال دادند که کم کم صدور انقلاب موقعیت آنها را به خطر بیاندازد، چنانچه ما بیداری اسلامی را در پی پیروزی انقلاب در کشورهای دیگر هم دیدیم و بعضی از آنها به پیروزی رسیدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار