بازسازی فازهای قدیمی روستای تاریخی "کنگ" خراسان‌رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: با مشارکت مردم منطقه ، فازهای قدیمی روستای تاریخی "کنگ" خراسان‌رضوی مرمت می‌شود.

بازسازی فازهای قدیمی روستای تاریخی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی در مراسم افتتاحیه اقامتگاه بوم گردی روستای کنگ گفت : درصدد هستیم که فازهای قدیمی روستای کنگ را با مشارکت مردم، مرمت و بازسازی کنیم و پیگیری اجرای طرح هادی و بهسازی این روستای تاریخی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای میراث فرهنگی است.

رهنما ادامه داد : یکی از اهداف این اداره کل در راستای جذب و ماندگاری گردشگران در استان ایجاد واحدهای اقامتی بوم‌گردی است.


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 16 اقامتگاه بوم‌گردی در استان از این اداره کل مجوز بهره‌برداری دریافت کرده‌اند و در شهرهای مشهد و گناباد، چناران، نیشابور، بردسکن، خواف، خلیل آباد، سبزوار تاکنون واحدهای اقامتی بوم گردی ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


وی افزود : یکی از روستاهای هدف گردشگری استان، روستای "ریاب" در شهرستان گناباد است که در ایجاد واحدهای اقامتی بوم‌گردی بیشتر بوده و موفق عمل کرده و نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایر نیز در روستای "درخت سپیدار" به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.


رهنما گفت: برای هوشمند کردن این روستا تلاش خواهیم کرد و سعی ما بر این است که بافت تاریخی و سنتی این روستا حفظ و گردشگران بیشتری را جذب کند.


انتهای پیام//ف.م

 

فازهای قدیمی روستای تاریخی "کنگ" خراسان‌رضوی بازسازی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار