عراقچی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتقال تجربیات اتریش و نوروژ به ایران

عضو تیم ارشد مذاکره کننده ایران از انتقال تجربیات علمی کشورهای اتریش و نوروژ به ایران خبر داد.

انتقال تجربیات اتریش و نوروژ به ایران سید عباس عراقچی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در حاشیه سیمنار سطح بالای همکاری های ایران و اتحادیه اروپا گفت : نفس برگزاری سیمنار یک سیمنار هسته ای است و کشورهای اروپایی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور متعهد به برجام قبول دارند و آماده همکاری با ما هستند و خواهان گسترش همکاری های علمی و هسته ایی با ایران هستند.

وی افزود: بعد از برجام همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران آغاز شد و این موضوع نشان از توانمندی هسته ای جمهوری اسلامی دارد.

عراقچی  بیان داشت :در قطع نامه 2231 برنامه هسته ای، ایران از برنامه ای ممنوعه تبدیل به یک برنامه مشروع شده و کشور های اتحادیه اروپا ترغیب به این همکاری شده اند .

وی به حوزه های ایمنی هسته ای اشاره کرد و گفت : در این حوزه ها موارد متعددی وجود دارد و الان این همکاری ها در حوزه پزشکی آغاز شده و اتریش یک بیمارستان تخصصی رادیو در مانی با انتقال تجربیات را در ایران تاسیس می کند.

وی افزود: در حوزه انرژی همکاری های گسترده ایی انجام شد و مذاکرات با کشورهای اروپایی به بهره برداری رسیده و در حوزه انرژی های تجدید پذیر انرژی هایی در حال انجام است و نوروژی ها نیز در حوزه انرژی حورشیدی سرمایه گذاری کرده اند.

انتهای پیام/س

 تاسیس بیمارستان رادیو درمانی توسط اتریشیها
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.