ثبات در بازار نفت/ طلا گران شد

افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا باعث ثبات در بازار نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال بی نتیجه شدن تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پی افزایش سطح تولید نفت آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود و فقط اندکی افزایش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 8 سنت افزایش، به 62 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 8 سنت افزایش، 56 دلار و 50 سنت در هر بشکه معامله شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافق کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این توافق در ماه مارس سال آینده میلادی منقضی می شود؛ به همین دلیل این سازمان قرار است 30 نوامبر سال جاری میلادی برای گفتگو درباره تمدید توافق نفتی نشستی برگزار کند.

انتظار می رود کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با تمدید توافق نفتی موافقت کنند؛ اگرچه احتمال می رود برخی اعضا تمایلی به تمدید این توافق نداشته باشند.

اما بدترین مانع در راه تلاش های اوپک، افزایش فعالیت های حفاری آمریکاست. «گروه انرژی جهانی وست وود» اعلام کرد سطح تولید نفت آمریکا در سال 2018 با حدود 18 درصد افزایش همراه خواهد بود. روند تولید نفت آمریکا از 316 سکو در اواسط سال 2016 به 738 سکو در هفته گذشته افزایش یافته است.

به دنبال اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن مجدد نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم، بهای طلا امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد افزایش به 1278.60 دلار رسید. بهای طلا روز گذشته با بیش از 1 درصد کاهش همراه بود.

دونالد ترامپ شب گذشته اعلام کرد: اکنون کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفت. این اقدام باید مدتها پیش انجام می شد. این اقدام موجب وضع تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ، افراد مرتبط با اقدامات این کشور و نیز حمایت از تلاش های لازم در چارچوب منزوی کردن این کشور خواهد شد.

کره شمالی پیشتر یکبار در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته بود؛ اما جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 2008 این کشور را به دلیل پیشرفت در مذاکرات هسته ای از این فهرست خارج کرد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار