آشفتگی در بازار نفت در آستانه نشست اوپک/ بهای طلا کاهش یافت

در آستانه برگزاری نشست اوپک برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق نفتی، بازار طلای سیاه دچار آشفتگی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در آستانه نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در 30 نوامبر سال جاری میلادی، بهای نفت امروز (دوشنبه) با آشفتگی همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 12 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، به 62 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 8 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 56 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد.

معامله کنندگان اعلام کردند به دلیل نامشخص بودن سرنوشت بازار نفت در آستانه نشست اوپک، از اتخاذ تصمیم های جدید در این خصوص اجتناب کرده اند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه تولید 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما این توافق فقط تا ماه مارس سال آینده میلادی اعتبار دارد؛ به همین دلیل کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است در تاریخ 30 نوامبر سال جاری میلادی (10 روز دیگر) برای مذاکره درباره تمدید این توافق نشستی برگزار کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است در این نشست برخی از اعضای اوپک تمایل به تمدید توافق نفتی نداشته باشند.

به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. با وجود این کاهش، بهای فلز زرد همچنان در بالاترین سطح در یک ماه گذشته معامله شد. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.2 درصد کاهش، به 1293.60 دلار رسید.دلار آمریکا نیز در مقابل سبد ارزهای جهانی دیگر با 0.3 درصد افزایش همراه بود.

روز جمعه بهای طلا با 1.3 درصد افزایش به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود. 


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
خداروشکر طلا کاهش یافت
آخرین اخبار