کاهش بهای نفت/ ثبات در بازار طلا

گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی به کاهش بهای نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش رشد تقاضای نفت در سال آینده میلادی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با بیش از 1 درصد کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 77 سنت کاهش (معادل 1.24 درصد)، به 61 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 60 سنت کاهش (معادل 1.1 درصد)، 55 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد.

کاهش بهای نفت به این معناست که نفت خام برنت هم اکنون 5 درصد در مقایسه با هفته گذشته که به بالاترین سطح از سال 2015 تاکنون رسیده بود، کاهش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی روز گذشته (سه شنبه) پیش بینی کرد که رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی و سال آینده میلادی به ترتیب به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز و 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

گزارش آژانس بین المللی انرژی درواقع بر خلاف پیش بینی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای سال 2018 بود. این سازمان پیشتر اعلام کرد در سال آینده میلادی تقاضای نفت افزایش خواهد یافت.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 10 نوامبر با 6.5 میلیون بشکه افزایش، به 461.8 میلیون بشکه رسیده است. در واقع این افزایش ذخایر نفت هم بر کاهش بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون با بیش از 14 درصد افزایش همراه بوده است و انتظار می رود این افزایش همچنان ادامه داشته باشد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. در نشست 30 نوامبر اعضای اوپک در خصوص تمدید این توافق پس از مارس 2018 تصمیم گیری خواهند کرد.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا و انتظار بازار برای انتشار داده های تورم مصرف کنندگان، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. این در حالیست که قیمت طلا در معاملات روز گذشته به کمترین سطح در 1 هفته گذشته رسیده بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1280.90 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار