امام جمعه یزد:

مسئولان باید آمادگی خود را برای مقابله با حوادث افزایش دهند

امام جمعه یزد با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: این چنین زلزله‌هایی برای همه مسئولان و مردم هشداری برای افزایش آمادگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه یزد با بیان اینکه هدف آمریکا و اروپا تضعیف قدرت ایران است، گفت: عربستان سعودی امروز برای تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در حال کشتار و ظلم به مسلمانان مظلوم منطقه است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته یزد به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و با تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنانمان در این زلزله اظهار داشت: ما در ایران اکثراً روی گسل‌های زلزله هستیم و این چنین زلزله‌هایی باید برای همه مسئولان و مردم هشداری برای افزایش آمادگی است.

وی با تاکید بر تقویت و بهبود زیرساخت‌های کشور در برابر زلزله خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه اگر مردم با مشاهده زلزله خفیف به خیابان‌ها نیامده بودند و منازل خود را ترک نکرده بودند مطمئنا عمق فاجعه بسیار بیشتر می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر‌اینکه لازم است ابنیه‌ها و خانه‌های مردم در تمام نقاط کشور در برابر زلزله تقویت شود، افزود: باید از مردم ایران تشکر کنیم که واقعا از همه نقاط کشور نیازهای زلزله‌زدگان را ارسال می‌کنند و مرهمی بر دردهای آن‌ها می‌شوند.

ناصری‌یزدی رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه یهودی‌ها بیشترین دشمنی را با نبی مکرم اسلام داشتند، اظهار داشت: امروز آل‌سعود آبروی اسلام را می‌برد و به صورت علنی با اسلام مخالفت می‌کند و مفتی‌های آن‌ها در فتواهای عجیب جنگ با یهودی‌ها را حرام اعلام می‌کنند و بین رژیم صهیونیستی و فلسطین، حامی اسرائیلی‌ها می‌شوند.

امام جمعه یزد عربستان سعودی را نوکر حلقه به دوش آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: عربستان سعودی امروز برای تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در حال کشتار و ظلم به مسلمانان مظلوم منطقه است.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: مردم ما در طول سال‌های انقلاب انواع دشمنی‌های آمریکایی‌ها را دیده‌اند ولی عجیب است که برخی از افراد امروز در برخی رسانه‌های داخلی می‌نویسند که باید بر سر مسئله موشکی ایران با اروپا مذاکره کنیم تا آن‌ها همراه آمریکا نشوند و ایران را تحریم نکنند.

وی خاطرنشان کرد: آیا این افراد فکر می‌کنند که در مذاکره به ایران اجازه پیشرفت و توسعه صنعت دفاعی و موشکی را می‌دهند، نه این چنین نیست، در صورتی که ایران تن به مذاکره دهند آنها سعی می‌کنند ایران را مجبور به کاهش توان دفاعی و قدرت موشکی کنند و عملا ایران هیچ قدرتی در برابر آنها نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه هدف اصلی آمریکا و اروپا تضعیف ایران است، گفت: این موضوع با آیات قرآن کریم که تاکید می‌کنند اسلام باید در برابر دشمن در تمام جهات قوی باشد هیچ همخوانی ندارد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: قرآن کریم تاکید می‌کند که مسلمانان باید به قدری قدرت داشته باشند که دشمن از آنها بترسد و جرات حمله به آنها را نداشته باشد، آیا عربستانی‌ها و رژیم صهیونیستی دشمن ما نیستند؟

ناصری یزدی تصریح کرد: همه در ایران اسلامی از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همه مسئولان در این مسیر هستند که زیر بار این نقشه و توطئه شوم دشمنان نروند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه ی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار