امام جمعه یزد:

پیاده روی اربعین برای دنیا و آخرت انسان ارزش‌ بسیاری دارد

امام جمعه یزد گفت: حرکت میلیونی زائران اربعین امام حسین(ع) برای دنیا و آخرت انسان و منفعت‌های شخصی، اجتماعی، اسلامی ارزش بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه حرکت میلیونی زائران اربعین امام حسین(ع) هم منفعت‌های شخصی، اجتماعی، اسلامی و هم جهانی دارد، اظهار داشت: در بعد اول این حرکت برای دنیا و آخرت انسان ارزش‌های بسیار زیادی دارد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مسئله دوم حمایت از نهضت امام حسین(ع) است که در این حرکت عظیم به خوبی دیده می‌شود و این خودش پاسخ هل من ناصر ینصرنی است که بعد از یک هزار و چندصد سال، ملتی از پیروان مکتب قرآن، پاسخ امام حسین(ع) را می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این افتخار اول برای ملت و مردم ایران است، گفت: بعد از مردم ایران این افتخار الان به سرتاسر دنیا کشیده شده و پیروان مکتب اهل بیت(ع) این وفاداری را به جهانیان اعلام می‌دارند و این خود یک قدرت عظیم و بزرگی برای پیروان و مکتب اهل بیت(ع) و یک تو دهنی بزرگی به دهان یاوه سرایان وهابی، توطئه‌گران سعودی و آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام گمان می‌کنند که می توانند دست به تجزیه عراق بزنن و به این وسیله کم کم ضعف در بین پیروان مکتب اهل بیت(ع) ایجاد نمایند ولی این حرکت عظیم نشان می‌دهد که چنین کاری امکان‌پذیر نیست.

ناصری یزدی از ایجاد همبستگی بین‌المللی بین کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای منطقه به واسطه این حرکت عظیم خبر داد و خاطرنشان کرد: نتیجه این همبستگی، گسترش مکتب حسینی در سراسر جهان است و علیرغم همه این کشتارها و توطئه‌ها که از زمان معاویه و تا به الان توسط پیروانشان انجام شده تا شیعه رونق نگیرد، امروز الحمدالله قدرت تشیع دنیا را به لرزه درآرده است.

امام جمعه یزد گفت: این همبستگی جهانی و همچنین مسئله اخلاق، ایثار و بیان کردن مکتب اخلاقی امام حسین(ع) به دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این حرکت در مقابل حرکات نادرست وهابیون چهره واقعی اسلام رحمانی را به جهانیان معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روسای کشورهای مستکبر جهان در مقابل این حرکت عظیم و فرهنگ مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خود را به نفهمی می‌زنند ولی اندیشمندان همان کشورها مطالب زیادی نوشته‌اند و تاکید کرده‌اند که آینده جهان در اختیار مکتب امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این حرکت نوید برای ما و تمام شیعیان جهان است که حکومت مصلح جهانی به تحقق می‌انجامد و انشاالله زمینه ظهور با این حرکت عظیم امام حسینی(ع) فراهم شود.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه الان در دنیای ما منکرات معروف و معروفات منکر شده، گفت: ایران که به کمک کشورهای مظلوم جهان می‌رسد در نزد عربستانی‌ها و آمریکایی‌ها منکر است ولی عربستان که به انسان‌کشی در یمن می‌پردازد و در کشورهای مختلف دیگر هم کشتار می‌کند برای آنها معروف است.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار