ضرورت وحدت و همدلی میان مردم و دستگاه‌های امدادی

امام جمعه موقت قزوین بر ضرورت وحدت و همدلی میان مردم و دستگاه‌های امدادی در کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با قدردانی از تلاش مردم و دولتمردان در کمک رسانی به مردم حادثه دیده زلزله کرمانشاه گفت: سپاه و ارتش با وحدت توانستند زیباترین صحنه‌ها را برای امداد رسانی در مناطق زلزله زده خلق کنند.

وی در ادامه به سکوت مجامع بین المللی در برابر حوادث یمن اشاره کرد و گفت: قریب به یک میلیون مسلمان یمنی در معرض بیماری و گرسنگی هستند که باید مجامع بین المللی در این زمینه ورود کنند.

امام جمعه موقت قزوین همچنین با اشاره به برخورد‌ها و سیاست‌های دوگانه فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:: مسئولان باید در برابر این رفتار‌ها، برخورد قاطعانه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل در ادامه با بیان اینکه توافقات برجام هیچ دستاوردی برای کشور ما نداشته است، گفت: افزایش انتظارات ملت در داخل، فشار غربی‌ها بر کشور ما، ایجاد تعهدات بیشتر و سنگین‌تر در ازای امتیازات بسیار اندک و کم بها عواملی است که در برجام بر تیم مذاکره کننده ایران تحمیل شد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: مسئولان باید بدون کمک گرفتن از دیگر کشور‌ها و با تکیه بر توان و متخصصان خود برای سر بلندی کشورمان تلاش کنند.

وی به دخالت‌های عربستان سعودی در امور عراق اشاره کرد و گفت: آن‌ها با این کار به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم عراق و خواستار خروج ایران از عراق هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل همچنین به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و نقش ائمه معصومین را در ترویج معارف دینی و اسلامی مهم دانست.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه به سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: ترس دشمنان از جمهوری اسلامی ایران و جایگاه بالای کشورمان در منطقه مرهون تلاش‌های این شهیدان است.

انتهای پیام/

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.